logo F1live.cz

Bottasovi se nelíbí reakční čas týmu: Trvá nám, než dostaneme vylepšení na auto

Valtteri Bottas
© XPB Images/Sauber Media Hub
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 1. 2024

Sauber zažil po letech nevýrazných výsledků pěkný vzestup na začátku sezóny 2022. Díky nízké váze dokázal Valtteri Bottas bodovat na sedmi z prvních osmi velkých cen. Již v létě se však začal postupný sestup tehdy ještě Alfy Romeo, který se neskončil ani v roce 2023. Finský závodník svému týmu několik věcí vyčítá a je zřejmé, že stáji pod novým názvem Stake ještě chvíli potrvá, než dostane svá zařízení a infrastrukturu na potřebnou úroveň.

Taková vyjádření nezazněla poprvé. Mluvil o tom Bottas i jeho týmový kolega Kuan-jü Čou. Přenést vylepšení z továrny a větrného tunelu na trať trvá švýcarskému celku podstatně déle než soupeřům. Produkce tedy zjevně potřebuje posílit po personální i technické stránce.

„Klíčovou oblastí, kterou potřebujeme řešit, je způsob, jakým přicházíme s vylepšeními,“ řekl Valtteri Bottas v rozhovoru pro magazín Autosport. „Když v současnosti objevíme něco ve větrném tunelu, trvá nám, než to skutečně nasadíme na auto. Řekl bych, že toto je ve srovnání s ostatními dost velká věc, kterou je třeba řešit.“

Tým už může počítat se službami nového technického ředitele Jamese Keye. Ten už absolvoval s Bottasem pracovní večeři, na které od pilota zjišťoval, co podle jeho názoru potřebuje Sauber a jeho monopost ke zlepšení. „Po mechanické stránce potřebujeme pár věcí ke zlepšení vyvážení, ale pracovat musíme hlavně na aerodynamické stránce,“ prohlásil Bottas.

„James Key viděl všechna čísla a zná chování aerodynamiky monopostu. Má v čerstvé paměti, jak vypadají aerodynamické mapy McLarenu. Viděl tedy některé věci, u kterých rozhodně je prostor ke zlepšení,“ řekl finský závodník.

„Samozřejmě, že mysl takového člověka, který působil v podobné úloze, začne chrlit množství nápadů. Mám ho rád. Zdá se, že je opravdu motivovaný podávat výkony a myslím si, že si chce počínat dobře,“ dodal Valtteri.

Ten má za sebou působení v jednom z nejúspěšnějších týmů všech dob. V Mercedesu byl svědkem zlaté éry, takže příchod do mnohem skromnějšího Sauberu znamenal nutnost snížit očekávání. Zařízení, vybavení ani počet lidí zdaleka nedosahuje to, co viděl v Brackley.

„Některé stroje jsou trochu zastaralé. Myslím si však, že tým má momentálně všechno na svém místě a snaží se zajistit, že v tomto směru nebudeme zaostávat. Ten rozdíl je patrný. Máme však dobrý větrný tunel, což je pozitivní. Menší je počet pecí a zařízení na přípravu uhlíku a také je tu mnohem méně lidí na výrobu dílů,“ řekl Bottas.