logo F1live.cz

V Red Bulle jsem pokaždé na všechno přikývl. Byla to chyba, uvědomuje si Albon

Alex Albon
© Twitter/Williams
Tomáš Masár
Tomáš Masár13. 1. 2024

Alex Albon má pověst přívětivého chlapíka, který je s každým zadobře a jen výjimečně zvýší hlas. Tato vlastnost však britsko-thajskému závodníkovi ve Formuli 1 dosud více uškodila než přišla k užitku – obzvláště během působení v Red Bulle.

V současnosti pilot Williamsu si v podcastu High Performance zavzpomínal na své rok a půl trvající působení v Red Bulle. Britsko-thajský závodník prozradil, že k některým věcem by s odstupem času přistupoval úplně jinak než tehdy – specificky by nebyl tak úslužný a na všechno bez rozmyslu nepřitakával.

Albon se však v daném okamžiku domníval, že neměl jinou možnost. Na dveře týmu z Milton Keynes klepalo množství zájemců a jezdec závodící pod thajskou vlajkou si namluvil, že si ho Red Bull ponechá pouze za předpokladu, že bude poslouchat na slovo.

„Na mou sedačku se v té době zaměřovala obrovská pozornost. Neustále se spekulovalo o tom, kdo mě nahradí,“ nechal se slyšet Alex Albon. „Bojoval jsem s pozorností médií. Neměl jsem žádného manažera a kromě svého trenéra jsem kopal sám za sebe. Jediné, na co jsem se v Red Bulle zmohl, bylo na všechno přitakávat.“

„Tak moc jsem toužil zapůsobit na představitele týmu a potěšit je, že jsem řekl ano na všechno – ať už to byla práce na simulátoru, povinnosti v oblasti PR nebo cokoliv jiného. Vždy jsem dával na první místo zájmy týmu, což mělo za následek, že když jsem nastoupil do auta, byl jsem se silami téměř v koncích. V některých ohledech jsem teď tak trochu nemilosrdný. Určitě jsem změnil přístup vůči sobě samému – dbám na to, abych dával na první místo sebe sama. Důvod, proč to dělám, je jednoduchý: potřebuji se o sebe starat víc než o jiné lidi.“

Jakmile se Albon naučil být sobec, na trati a stejně tak i mimo ni si počíná o poznání lépe. „Díky tomu, že jsem se naučil být sobecký, jsem si uvědomil, že existuje rovnováha mezi tím, že jsem tu pro tým a tím, že jsem někým, pro koho chce tým pracovat. Já jsem ten, co řídí toto auto, a proto potřebuji být v co nejlepší pozici.“

„Je to tak jednoduché. Zaměřuji se na to, aby se ze mě stal co nejlepší jezdec, jakým můžu být a dostal se tak co do nejlepší pozice,“ objasnil třináctý muž uplynulého šampionátu.

Související zprávy