logo F1live.cz

Soustředili jsme se na naše největší slabiny, říká Leclerc

Ferrari SF-24, Charles Leclerc a Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 2. 2024

Nové Ferrari SF-24 je na světě. Většina nových monopostů už spatřila světlo světa, což fanouškům Formule 1 dává jasně najevo, že předsezónní testy a nová sezóna se nezadržitelně blíží. Již příští týden v Bahrajnu získáme první dojmy o rozložení sil na startovním roštu. Do té doby, jak řekl i pilot Ferrari Charles Leclerc, skutečně nevíme, zda týmy během zimní přestávky odvedly dobrou práci.

Ferrari postihlo v minulém roce nemálo problémů. Boj o titul se loni v podstatě ani neodehrál. Scuderia měla nemálo komplikací, některé byly spojené se samotným autem, jiné zase s provozní stránkou. Navzdory všemu tým na konci sezóny doháněl Mercedes. Nakonec by ho porazil, ale kontroverzní penalizace Sergia Péreze v posledním závodě sezóny nakonec znamenala celkové třetí místo pro Ferrari.

Pro tento tým je však nepodstatné, zda skončil na druhém nebo třetím místě. Tento tým chce bojovat o titul a po loňském zklamání se potřebuje výrazně zlepšit. Podle pilota stáje Charlese Leclerca se to také podařilo, ale tým to má potvrzeno zatím jen ve virtuálním světě.

„Na simulátoru je pocit z auta dobrý,“ řekl monacký závodník při představení nového monopostu. „Určitě je to krok vpřed ve srovnání s minulou sezónou. Jako každý rok, i nyní jsme se soustředili na naše největší slabiny. Auto na simulátoru zatím reaguje velmi dobře.“

Leclerc však k tomuto optimistickému vyjádření přidal jedno „ale“, a sice, že ve skutečném světě může být vše jinak. „Samozřejmě, je velmi důležité zjistit, jak to všechno bude korelovat se skutečným světem, když auto v Bahrajnu poprvé vyšleme na trať. Bude to klíčový okamžik, který nám napoví, zda jsme před novou sezónou odvedli dobrou práci. Dosud však bylo pozitivní vše, co jsme vyzkoušeli na simulátoru,“ konstatoval monacký závodník.

I když Ferrari nakonec nevyzrálo na Mercedes, stále šlo o jediný tým, který vedle Red Bullu dokázal vyhrát závod. Charlesovi se přitom podařilo něco poměrně nevídaného, když do posledních pěti závodů startoval vždy z první řady – třikrát z pole position a dvakrát z druhého místa. Ferrari tak bylo nepochybně jedním z nejbližších pronásledovatelů Red Bullu.

„Myslím si, že nejdůležitější oblastí, na které jsme museli zapracovat, byla citlivost na změnu podmínek,“ prohlásil Leclerc. „Loni bylo naše auto velmi nekonzistentní. V perfektních podmínkách bylo velmi dobré, ale tyto faktory, ať už je to teplota, vítr a podobně, měly na monopost velký vliv.“

„S tímto autem jsme to chtěli změnit, chtěli jsme, aby bylo lepší a snadněji ovladatelné, protože to loňské bylo velmi náročné ve větrných podmínkách. Byl bych rád, kdyby se to letos změnilo,“ dodal Leclerc.

Související zprávy