logo F1live.cz

Jistě jsme dost daleko za Ferrari, zní z McLarenu

Lando Norris
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 2. 2024

Co jsme se dozvěděli o rozložení sil na startovním poli z předsezónních testů? Zatímco o nadvládě Red Bullu se nepochybuje, o jménu jeho nejbližšího pronásledovatele se vedou spory. Nejvíce hlasů dostalo pravděpodobně Ferrari, ale někteří zařadili na druhé místo i Mercedes nebo McLaren. V týmu z Wokingu se však za druhé nejrychlejší rozhodně nepovažují.

Ne, testy v podání McLarenu se nepřeměnily na takovou frašku jako loni. Nový monopost MCL38 se jevil být konkurenceschopný, ale nevypadal jako největší favorit a rozhodně nebyl nejspolehlivější. Kluky z Wokingu určitě trochu trápí, že na okruhu Sachír nechali desítky kol.

Sezóna ještě nezačala a McLaren už ztrácí 88 kol na Ferrari, které mělo po stránce spolehlivosti tři bezchybné dny. Problémy opět postihly hlavně Landa Norrise, který v první den nervózně postával u auta, zatímco mechanici pracovali na podlaze, ve druhý den jeho program zkrátil problém s palivovým systémem a pomyslnou třešničkou na dortu byla porucha spojky, která v pátek dovolila Landovi odjet jen dvacet kol.

Nevypadá to dobře a Angličanovi nebylo přílišnou útěchou ani tempo jeho monopostu, které prý bylo dobré, ale určitě ne skvělé. „Jsem spokojený, i když to nebyly perfektní tři dny. Čelili jsme několika problémům, které jsme rozhodně nepotřebovali, ale raději s nimi bojujeme teď než příští týden,“ řekl po skončení svého pátečního programu Lando Norris.

„Auto je rozhodně krokem vpřed v některých oblastech. Zlepšit se však dají všechny oblasti. Bylo to pozitivních pár dní, ale stále máme velkou ztrátu na některé týmy před námi. V nejbližším týdnu nás tak čeká nějaká práce, abychom se přiblížili,“ řekl rodák z Bristolu.

Na otázku, kam by se mohl v startovním poli příští týden zařadit McLaren, Norris odpověděl: „Nemám tušení. Jistě jsme dost daleko za Red Bullem a Ferrari. Myslím, že tyto dva týmy jsou daleko vpředu. Kromě toho si však nemyslím, že bychom byli ve špatné pozici. Pravděpodobně jsme v balíku za nimi, ale tyto dva týmy rozhodně vypadají, že mají před ostatními slušný náskok.“

Piastri neoslnil v závodním tempu

To zní jako poměrně jednoznačné stanovisko. Bude to však ještě horší. V závěrečných závodních simulacích v poslední den testů neoslnilo odborníky ani závodní tempo MCL38. I když nic netušíme o množství paliva či motorových režimech, Fernando Alonso měl v pátek lepší tempo než Oscar Piastri. Problémy McLarenu si všiml i komentátor přenosu Anthony Davidson či rezervní pilot Alpinu Jack Doohan, který pozoroval svého krajana na trati a řekl: „Vypadá to, že jeho auto se nechová moc dobře, nerotuje tak dobře, jak by chtěl.“

Samotný Piastri však byl po vystoupení z auta celkem optimistický. „Nebylo to špatné. Myslím, že to bylo hladké odpoledne. Jistě, nebyl to pro náš tým nejhladší test, ale dnes odpoledne jsme odjeli mnoho kol. Cítím se pohodlněji než před třemi dny, ale stále máme trochu práce,“ řekl Piastri.

„Snažíme se získat z auta o trochu více výkonu, ale až příští víkend se dozvíme, jak na tom všichni jsou. Byl to dobrý pocit. Mám za sebou závodní vzdálenost, takže se cítím být ve formě,“ řekl s úsměvem australský mladík.

Ten byl konfrontován i se slovy svého týmového kolegy, který pasuje Red Bull a Ferrari daleko před McLaren. S tímto závěrem souhlasí i Piastri. „Ano, myslím si, že Red Bull je o krok před ostatními. Ferrari je také silné, i když ne tak moc jako Red Bull, ale asi jsou se slušným náskokem na druhém místě. Nás čeká trochu práce, ale není to pro nás špatný odrazový můstek. Pokud však chceme pravidelně bojovat o pódia, potřebujeme najít ještě něco navíc,“ konstatoval rodák z Melbourne.