logo F1live.cz

Fallows: Rozhodli jsme se jít cestou evoluce, ne revoluce

Lance Stroll
© X/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár27. 2. 2024

Zatímco několik týmů v čele s Ferrari a Mercedesem překopalo svůj loňský koncept takříkajíc od základů, v Aston Martine se rozhodli pokračovat tam, kde na sklonku předchozí sezóny skončili. A zdá se, že dobře udělali. Britský tým se totiž jeví být poměrně konkurenceschopný a je vysoce pravděpodobné, že si oproti loňsku nepohorší. Pokud se posune, tak jen směrem dopředu.

Vzhledem k tomu, že v Aston Martine vládla po roce 2024 s výsledky spokojenost, se celek Lawrence Strolla rozhodl držet se loňské koncepce a před riskantní revolucí upřednostnit konzervativnější evoluci.

„Přes zimu jsme si umínili, že se v roce 2025 musíme zlepšit,“ vyslovil se technický ředitel Aston Martinu Dan Fallows pro Autosport.com. „I když jde o evoluci loňského auta, chtěli jsme se výrazně zlepšit, resp. dosáhnout silné evoluce. V testech se nám potvrdilo, že jsme zaznamenali pokrok, což nás velmi těší.“

Fallows zdůraznil, že ať je startovací pozice Aston Martinu jakákoli, nejdůležitější bude nezaostávat ve vývojovém závodě. „Za nejdůležitější považuji sezónní vývoj. Nebyli jsme 100% spokojeni s tím, jak jsme si vedli ve vývojovém závodě loni.“

Fernando Alonso označil za největší slabinu loňského Aston Martinu nedostatečnou rychlost na rovinkách a nedostatečný přítlak ve vysokorychlostních zatáčkách. Fallows však prozradil, že více než na tyto dvě oblasti, se kladl důraz na celkové ovládání auta a jeho balanc.

„Během zimy jsme se zaměřili na několik věcí, specificky na to, aby se auto dobře ovládalo a bylo dobře vyvážené. S tím, kde se momentálně nacházíme, jsme vcelku spokojeni.“

Plný optimismu je po předsezónních testech i šéf stáje Mike Krack. „Testy proběhly z našeho pohledu velmi dobře,“ utrousil držitel lucemburského občanství. „Navíc, pokud si správně pamatuji, za tři dny zavály červené vlajky pouze jednou. Takže si myslím, že můžeme být velmi spokojeni. Auto se po příjezdu do Bahrajnu chovalo velmi dobře a nevyskytly se žádné problémy se spolehlivostí.“

Krack tvrdí, že zatím nemá úplný obraz o tom, kde přibližně se z pohledu výkonnosti může Aston Martin nacházet. „Na to, abychom k tomu uměli říct něco víc, si musíme v nejbližších dnech projít několika analýzami. Jen tak získáme jasnější obraz,“ uzavřel.