logo F1live.cz

Mercedes vyvíjel auto podle Lewise, potvrdil Russell

Lewis Hamilton
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala29. 2. 2024

Po předsezónních testech se Mercedes jeví být ve mnohem lepší formě než loni. Jistě za to může i skutečnost, že v Brackley se poučili z mnoha chyb a konečně poslechli Lewise Hamiltona. George Russell konstatuje, že velkou část vývoje usměrňoval právě Hamilton.

Odchod sedminásobného mistra světa bude pro Mercedes obrovskou ranou. Inženýři přijdou o jednoho z nejzkušenějších jezdců ve Formuli 1, který nejen umí jezdit, ale také poradit inženýrům, co je třeba na autě vylepšit. To přináší výsledky. Samozřejmě za předpokladu, že ho vyslechnou.

Tentokrát si ho vyslechli a mělo by se to ukázat i na potenciálu Mercedesu W15. „Myslím si, že jsme se pěkně odrazili. V konečném důsledku však záleží jen na jedné věci, na časech na kolo,” uvedl George Russell. „Spolu s Lewisem jsme se snažili pomoci směrovat tým tam, kam se chceme ubírat.”

Větší slovo měl však Hamilton. „Samozřejmě při Lewisových zkušenostech byla velká část auta vyvíjena podle jeho přání,” pokračoval mladý Brit a hned potvrdil, že Hamiltonovi bylo splněno jedno z jeho největších přání. „V autě sedíme více vzadu než loni, ale jde i o bočnice ve stylu Red Bullu a jiné uspořádání řídícího sloupku.”

„Je fajn, že to tým vyslechl, ale potřebujeme, aby se to všechno odrazilo i v časech na kolo,” uvědomuje si skutečnou podstatu všech změn George Russell.

Mercedes si tedy dal říct a konečně vyslechl Hamiltonova doporučení. Jak jsme se však dozvěděli prvního února, sedminásobný mistr světa se brzy vyzlékne z kombinézy Mercedesu. Z pohledu stříbrných šípů by proto bylo výhodné, kdyby dříve poslechli nového tahouna týmu, kterým je právě Russell.

Byly některé aspekty monopostu vyvíjeny i podle jeho představ? „Samozřejmě,” zareagoval bez váhání Russell. „Já vkládám svou důvěru do konstruktérů a aerodynamiků. Nejsem expert na aerodynamiku, mou prací je co nejlépe využít balík, který mám k dispozici.”

„V posledních dvou letech jsme velmi jasně viděli, jaká jsou naše omezení. Spolu s Lewisem jsme vždy měli podobné poznámky, ale s mírně odlišným směřováním. On často mluvil o pozici sedadla, já jsem zase zmiňoval nestabilní zadní část,” rozebírá předměty zájmu jednotlivých stran Russell.

„Věříme, že ten problém jsme odstranili, možná díky několika změnám, do kterých jsme se pustili. Nikdy neexistuje jeden lék na vše,” zdůraznil 26letý Brit.