logo F1live.cz

Tempo Mercedesu je trochu překvapením, přiznal Leclerc

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 2. 2024

První den v Bahrajnu byl rozhodně zajímavější, než jsme původně očekávali. Ano, Red Bull je stále jasně vpředu, ale za ním to zatím vypadá, že nerozhodují desetiny, ale stotiny sekundy, ba možná i tisíciny. Mercedes byl ve druhém tréninku jako pokropený živou vodou a i závodní tempo tohoto týmu určitě umožňuje klukům z Brackley pomýšlet na status druhého nejrychlejšího celku. Podobné závěry potvrdili i piloti konkurence.

Mercedes obsadil ve druhém volném tréninku první a druhé místo. I když byly nejlepší časy asi o čtyři desetiny pomalejší než nejrychlejší čas Carlose Sainze na předsezónních testech, vyvolaly tyto výsledky zvědavost a očekávání. Status druhého nejrychlejšího monopostu mělo po předsezónních testech Ferrari, ale odpověď na tuto otázku se nyní zdá být mnohem komplikovanější.

„Z auta jsem měl dobrý pocit. Nečekaly nás žádné nepříjemné překvapení, ale také žádné příjemné překvapení. Bylo to přesně tak, jak jsme očekávali. Prošli jsme si náš program, i když ve druhém tréninku jsem udělal malou chybu v mém prvním kole a to byl konec, protože tyto pneumatiky vydrží jen jedno kolo,“ řekl po skončení pátečních jízd Charles Leclerc.

Ten byl, stejně jako všichni ostatní, trochu překvapený tempem Mercedesu ve druhém tréninku. Tento tým se ukázal velmi dobře v kvalifikačních a závodních simulacích. „Mercedes se zdá být silný, což je trochu překvapení, ale ve skutečnosti nevíme, kolik paliva měly týmy natankované, takže vše se dozvíme v pátek,“ konstatoval monacký závodník.

Průměrný čas 1:37.0s drželi v závodních simulacích ve druhém tréninku oba piloti Mercedesu, Charles Leclerc a Lando Norris. Oscar Piastri držel dokonce 1:36.8s, což bylo na úrovni Sergie Péreze a Fernando Alonso také nezklamal s průměrem 1:37.2s. Zdá se, že vše je připraveno na vyrovnaný boj o druhé místo, protože Max Verstappen se zdá být opět ve staré formě s průměrem 1:36.7s.

„Nevím, opravdu nevím. Vždy doufám, že se dozvím více po prvním dni víkendu, ale ve skutečnosti se toho nikdy nedozvíte více. Budeme si muset počkat a do té doby uděláme nejlíp, když se soustředíme jen na sebe. Jsme celkem spokojení s pocitem v autě a v pátek se dozvíme, jak na tom jsme,“ řekl Leclerc.

Ferrari je tak i po prvním dni víkendu tam, kde bylo po předsezónních testech. Za Red Bullem, ale na úrovni ostatních předních týmů. „Překvapilo by mě, kdybychom se do tohoto boje nedostali. Otázkou je Red Bull, o kterém ještě nevíme, jak daleko jsou, ale překvapilo by mě, kdybychom se nedokázali vyrovnat ostatním,“ řekl Charles, který v Bahrajnu stál na pole position v roce 2019 i 2022.

Sainz chce s inženýry řešit problém s brzdami

Jeho týmový kolega Carlos Sainz se ve druhém tréninku představil čtvrtým nejrychlejším časem. Jeho závodní tempo se zdálo být trochu pomalejší, ale to může mít logické vysvětlení v množství paliva v nádrži, případně agresivnějším nastavením, což nakonec naznačil i samotný španělský závodník.

„Na trati to bylo trochu složité, protože v prvním i druhém tréninku dost foukalo, takže s autem se jelo hůře než na testech. Viděli jsme, že mnoho týmů je opravdu konkurenceschopných a pole bylo opět velmi vyrovnané. Zdá se, že nás čeká zajímavý víkend,“ řekl po čtvrtku Carlos Sainz.

A co říká na formu Mercedesu, která byla po prvním dni hlavním tématem? „Ukazuje to, že nikdy nemůžete soudit podle testů. Týmy nezvyknou ukazovat všechny karty. Nyní je jasné, že Mercedes se zapojí do boje, zatímco Red Bull byl v závodních simulacích o hodně rychlejší než v kvalifikačních, takže i od nich očekávám, že ještě zrychlí,“ uvedl Sainz.

Ten chce v noci zapracovat na některých položkách. Potřebuje zlepšit závodní tempo, ale kromě toho se objevil ještě jeden problém, který ho trochu překvapil. „V první řadě se musíme podívat na brzdy. Dnes jsme měli hodně problémů s konzistencí brzdění, což se na testech nestalo, ale nyní nás to z nějakého důvodu negativně ovlivnilo. Pak ještě potřebujeme doladit vyvážení, protože se zdálo, že v závodních simulacích jsme byli agresivnější k pneumatikám, takže musíme dát dohromady lepší balík do závodu,“ řekl rodák z Madridu.