logo F1live.cz

Haas a Hülkenberg se podcenili. V kvalifikaci nebyli ani zdaleka nejslabší

Nico Hülkenberg
© X/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 3. 2024

Když nový šéf Haasu Ajao Komacu před sezónou avizoval, že jeho tým začne nový ročník na konci pole, většina odborníků a fanoušků si při takovém způsobu komunikace jen nevěřícně klepala na čelo. Jak se však ukázalo, proroctví to bylo značně nepřesné. Nico Hülkenberg totiž pokračuje ve své kvalifikační magii a v Bahrajnu dostal svůj monopost do Q3!

Dokonce i Kevin Magnussen, který skončil na méně lichotivém patnáctém místě, nechal za sebou oba piloty Sauberu, Alpinu a Logana Sargeanta. Nezdá se, že by Haas byl nejpomalejší na startovním roštu. Hodnocení závodního tempa si však musíme odložit na sobotu. V každém případě můžeme už nyní chválit další vynikající výkon Nica Hülkenberga.

„Ano i ne,“ odpověděl německý závodník pro televizi Sky na otázku, zda očekával start z desátého místa. Stejný výsledek tu přitom dosáhl i loni. „V minulém roce jsme se naučili, že kvalifikace a tempo na jedno kolo jsou naše přednosti. Kromě čtvrtečních tréninků jsme v testech neuskutečnili žádné jízdy s prázdnou nádrží.“

„Teď jsme to zkusili poprvé. Cítil jsem, že máme potenciál, abychom se v kvalifikaci opět dobře ukázali. Samozřejmě se však chceme zbavit negativního závodního trendu z minulé sezóny. Teď se cítím mnohem optimističtěji. Během zimy jsme se velmi soustředili na odstranění těchto nedělních problémů. Z kokpitu je to mnohem lepší pocit. Až v sobotu nás však čeká první skutečný test na plný plyn. Doufejme, že to bude lepší,“ řekl Hülkenberg.

Odpověď na největší otázku nás tedy teprve čeká. Hulk vyjádřil naději, že před novou sezónou udělal tým při zlepšování závodního tempa a práci s pneumatikami obrovský krok vpřed. Ale o to se pokusily všechny týmy.

Zajímavostí je, že Haas si ponechal jednu čerstvou sadu softů na závod a Nico jel v Q3 na použitých pneumatikách. V týmu si realisticky uvědomili, že jejich tempo nebude stačit na jezdce před nimi a proto se rozhodli maximalizovat své šance před závodem.

„Změnili jsme auto a jeho aerodynamické charakteristiky, které byly loni velmi špatné, zejména v závodním tempu. Rozšířili jsme pracovní okno, změnili jsme aerodynamickou mapu a to nám velmi pomohlo s konzistencí a prací s pneumatikami. Hodně jsme se také naučili o managementu pneumatik. Myslím si, že když jsme to všechno spojili dohromady, ocitli jsme se v lepší pozici ve srovnání s minulým rokem,“ řekl Hülkenberg.

Pro jeho týmového kolegu Kevina Magnussena to už nebyl tak pozitivní den. I když splnil přání šéfa týmu Ajaa Komaca, který chtěl dvojitý postup do Q2, Dánovo patnácté místo nepůsobí tak fantasticky jako výkon jeho týmového kolegy.

„Nemohu být spokojen,“ řekl po pátku horší z pilotů Haasu. „Nezajel jsem v kvalifikaci jedno dobré kolo. Pozitivní je, že jsme udělali s autem nějaký pokrok. Těším se tedy na závod. Vím, že naše závodní tempo je slušné, takže doufám, že budeme konkurenceschopnější. Pokud se to podaří, budeme v úplně odlišné situaci než loni, kdy jsme se jen propadali. Samozřejmě, že po dnešku jsem zklamaný, ale těším se na zítra.“

„Upřímně, trápím se při snaze dostat z tohoto auta jedno rychlé kolo. Je to už takový evergreen z minulé sezóny. Platilo to i tento víkend, i když je ještě brzy na závěr, že s letošním autem to bude stejné. Když jsem však dnes nasadil čerstvé pneumatiky, nebylo to jednoduché,“ dodal Magnussen.

Související zprávy