logo F1live.cz

Oconovo smutné srovnání: Alpine není v takové situaci jako Manor

Esteban Ocon
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala7. 3. 2024

Srovnávat tovární stáj s Manorem by mohlo naštvat nejednoho šéfa či inženýra. Alpine se však v této sezóně dostal do tak těžké situace, že se tomu nevyhne. Esteban Ocon při této tématice uklidňuje, že francouzský tým nelze přirovnávat k Manoru.

Kariéra Estebana Ocona začala v roce 2016, kdy jako junior Mercedesu usedl do upadajícího Manoru. Stáj se dalšího ročníku nedožila a rodák z Normandie se přesunul do Force Indie. Velkým krokem v jeho kariéře měl být až přestup do továrního Renaultu.

Dnes se Esteban Ocon se svým monopostem pohybuje na podobných pozicích, na kterých začínal kariéru. Zdá se, že Alpine bude ještě nějaký čas obsazovat poslední příčky ve výsledkových listinách.

„Myslím, že je to jiná situace,“ odpověděl na otázku, zda je možné Alpine srovnávat s Manorem, Esteban Ocon. „Na roštu se sice pohybujeme na stejných pozicích, ale máme za sebou jen jeden závod.“

Francouz následně připomněl jeden obrovský rozdíl mezi ročníky 2016 a 2024. „V Manoru jsme byli velmi daleko za auty vpředu. Teď nám stačí jedna desetina, abychom získali pár pozic. To je rozdíl. Jsme mnohem blíže ke konci než v roce 2016, kdy jsme ztráceli čtyři sekundy. Je to jiná situace, navíc máme možnost se zlepšit, která nám v minulosti chyběla.“

V Manoru se Pascal Wehrlein, Rio Haryanto a od poloviny sezóny také Esteban Ocon mohli jen dívat, jak se mění – nebo spíše nemění – rozložení sil na konci pole. Alpine má však mnohem větší možnosti než krachující stáj z Banbury.

„Víme, že nejsme tam, kde bychom chtěli být, takže bychom se měli zlepšovat. Musíme se zlepšit. Tehdy v Manoru jsem věděl, že budeme na konci startovního pole. Na cestě nebyla žádná vylepšení. Teď věci vidíme jinak. Stačí desetina a jsme tam,“ nevidí to tak tragicky Ocon.

Francouzský tým se o víkendu v Saudské Arábii pokusí dostat na vyšší příčky a tu desetinku najít. Bahrajn totiž zdůraznil jednu velkou slabost monopostu A524, kterou je trakce na výjezdu ze zatáček. Drsný bahrajnský asfalt a start/stop charakter okruhu hrály proti Alpine.

Džidda je typologicky úplně jiná. „Myslím, že po Bahrajnu jsme v podstatě vše optimalizovali. Teď potřebujeme vidět, kde se s tím umístíme,“ pokračoval Ocon. „Loni byl náš monopost lepší tady než v Bahrajnu. Měli jsme více výkonu a kvalifikovali jsme se na šestém místě.“

„Netvrdím, že teď se kvalifikujeme šestí, ale doufáme, že budeme blíže pelotonu než v Bahrajnu. Doufáme, že z toho auta dokážeme dostat trochu víc. To je náš cíl. Podaří se nám to? Nevíme, ale budeme se o to snažit,“ doplnil.