logo F1live.cz

Russell skončil druhý, ale ani on nebyl stoprocentně spokojený s autem

George Russell
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala8. 3. 2024

George Russell ve druhém tréninku naznačil, jaké jsou možnosti monopostu W15 v ulicích saúdskoarabské Džiddy. Zdá se však, že stříbrné šípy ještě nevyužily celý svůj potenciál. I když měl Russell lepší nastavení než jeho týmový kolega, o absolutní spokojenosti nemluvil.

Druhý trénink ovládl Fernando Alonso, za nímž skončil George Russell se ztrátou 0,230 sekundy. Mladý Brit ve službách Mercedesu byl jednoznačně nejrychlejším pilotem na trati ve druhém sektoru, nu a ve třetím ho dokázal předjet jen Fernando Alonso. Pokud Russell dokáže ubrat něco ze svého třídesetinového manka v první části okruhu, v boji o pole position se zařadí mezi top kandidáty.

„Byl to trochu nevydařený trénink,“ povzdechl si George Russell přes zisk druhého místa. „Myslím si, že jsme neměli auto v perfektním okně. Časy vypadaly dobře s malým i velkým množstvím paliva, ale nejsme si jistí, kde se teď nacházíme. Znovu je to těsné. Menším překvapením je Aston, ale je skvělé vidět je tu nahoře.“

Lewis Hamilton ve čtvrtek uvedl, že v Mercedesu vsadili na rozdílná nastavení. Jeho kolega na rozdíl od Bahrajnu souhlasil. Inženýři díky tomuto „rozhození sítí“ budou moci vybírat z nastavení jen to nejlepší.

„Hodně jsme toho otestovali. V prvním tréninku Lewis začal s jedním nastavením, já zase s drasticky odlišným. Ve druhém tréninku jsme udělali přesný opak a nastavení jsme si vyměnili, abychom se více naučili o autě a získali zpětnou vazbu od nás obou,“ prozradil Russell s tím, že učit se je v této fázi roku nejdůležitější. „Ještě je brzy. Toto je jen druhá velká cena sezóny. Máme nové auto, dosud jsme byli jen na jednom okruhu. Musíme se dál učit.“

První dva tréninky přinesly také to, co jsme už očekávali: Množství stížností na blokování a několik hraničních situací. Jedna z nich stála Mercedes 15 tisíc eur a Lewis Hamilton dostal varování za blokování Logana Sargeanta.

George Russell prozradil, že jezdci mají na volantu novou pomůcku, ale stále platí, že vše musí pozorně sledovat závodní inženýr. „V Džiddě je to vždy náročné. Toto je z jezdeckého hlediska jeden z nejlepších okruhů, ale nic na něm nevidíte.“

„FIA tento rok nasadila na naše displeje časové rozestupy od auta vpředu a vzadu. Je to velké zlepšení, ale pokud máte za sebou dvě auta v pomalém kole a za ním je monopost, který se řítí rychlostí 300 km/h, a předjede je… Něco takového se stalo i v Lewisově případě se Sargeantem. Na displeji mu ukazovalo jezdce přímo za ním, ale netušil, kdo je tím třetím-čtvrtým monopostem za ním v ostrém kole,“ poukázal na jeden nedostatek nového systému. „Z hlediska bezpečnosti je to však velký krok vpřed.“