logo F1live.cz

Ricciardo doufá, že měl poškozené auto. Cunoda je s postupem do Q3 velmi spokojen

Daniel Ricciardo
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala9. 3. 2024

Júki Cunoda měl v Bahrajnu smůlu a postup do Q3 mu unikl jen o vlásek, ale v Saúdské Arábii si to vynahradil. Pro stáj Racing Bulls to mohlo být pěkné zakončení kvalifikace, kdyby Daniel Ricciardo nevypadl z hry už v Q2, ve které neporazil ani jednoho soupeře.

Pokud bychom měli být přesní, jednoho soupeře přece jen porazil. Australan skončil čtrnáctý před Nicem Hülkenbergem, ale to je jen slabá útěcha. Pilot Haasu nestihl zajet ani jedno měřené kolo před tím, než mu technika odmítla poslušnost.

Daniel Ricciardo nebyl se svým výsledkem spokojen. Na týmového kolegu ztratil v Q2 propastných 0,461 sekundy. „Před kvalifikací jsme byli celkem vyrovnaní a v Q1 to vypadalo stejně. On a v podstatě všichni ostatní najednou udělali krok vpřed a my jsme se trápili. Ještě před závodem chci tuto kvalifikaci rozebrat a zjistit, kde se to vzalo, protože tohle není (skutečný) rozdíl.“

Pro rodáka z Perthu je kvalifikace na VC Saúdské Arábie záhadou oproti tomu, co se stalo v Bahrajnu, kde také skončil čtrnáctý. „Minulý týden jsem byl frustrovaný sám ze sebe, protože jsem věděl, že jsem na stole nechal čas. Samozřejmě, auto nikdy nebude dokonalé, ale tehdy jsem věděl, že je to moje vina. Dnes je to tak trochu záhada.“

V rozhovoru pro F1 TV na toto téma prozradil: „V Q1 jsme vyrazili na trať a prvních pár kol bylo OK. Věděli jsme, kde ztrácíme čas, ale když jsme se ho pokusili získat zpět, tak jsme narazili na strop. I kdybych měl další sadu pneumatik, nemyslím si, že bych byl rychlejší. Je to trochu frustrující, ale podíváme se na to. Máme pár nápadů, co je za tím, ale bylo to frustrující.“

Getty Images/RB Content Pool

Bývalý pilot Red Bullu, Renaultu či McLarenu prohlásil, že auto nebylo ani nedotáčivé, ani přetáčivé. Ve skutečnosti se v něm cítil „celkem dobře“. Ve srovnání s ostatními prostě neměl grip.

Jedním důvodem by mohla být jiná příprava pneumatik, ale v italské stáji prý „nezkoušeli nic šíleného“. „I když děláte to samé, tak při evoluci trati a drobných změnách získáváte čas, aniž byste se museli více snažit. Ten čas však nepřicházel. Nechci být ale příliš zkroušený.“

„Na této trati jsou vysoká přetížení a trefujete tu obrubníky. Nevím, možná jsme něco na obrubníku poškodili. Uvidíme. Doufám, že něco takového najdeme, ale zatím je příliš brzo myslet pozitivně o závodě,“ doplnil.

Júki Cunoda postoupil do nejlepší desítky a v poslední části kvalifikace porazil Lance Strolla. Poprvé v roce tak obsadil místo pro nejlepšího jezdce „ze zbytku světa“. „Cítím se dobře. Je to první postup do Q3 v roce. Nebylo to snadné, jako vždy je vše velmi těsné. Náš potenciál jsme však využili na maximum. Jsem velmi spokojen.“

Může v neděli pomýšlet na body? „Určitě. Náš tým odvádí fantastickou práci. Dát to všechno dohromady nebylo jednoduché, v trénincích jsme byli i na patnáctém nebo šestnáctém místě. Měli jsme však dobrou přípravu. Čeká nás dlouhý závod a uděláme, co bude v našich silách.“

Související zprávy