logo F1live.cz

Krack vysvětlil, jak Alonso svými vysílačkami udržuje všechny v pozoru

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 3. 2024

Aston Martin má za sebou vydařený víkend s vydařeným výsledkem. Když pomineme havárii Lanca Strolla, bylo páté místo Fernanda Alonsa asi tím nejlepším, co si stáj ze Silverstone mohla přát. Na zisku důležitých deseti bodů se rozhodující měrou podílel dvojnásobný mistr světa, který se během závodu ptal svého týmu, zda nevyzkoušejí alternativní strategii. Podle jeho šéfa Mikea Kracka šlo ale jen o klasický Alonsoův tah, kterým chtěl svůj tým a konkurenci udržet v pozoru.

Degradace pneumatik na okruhu v Džiddě je skutečně minimální. Pokud máte problém s pneumatikami, tak spíše s udržením teplot než s opotřebením. I když Fernando Alonso během závodu pobízel stratégy ke změně plánu, když ve vysílačce řekl: „Nějaká možnost na plán B? Soupeři jsou v jiné lize.“ Podle jeho šéfa byl účel těchto slov jiný.

„Ano, ptal se na plán B, zda zvažujeme nějaký plán B,“ řekl po skončení závodu Mike Krack. „Víte, že Fernando vás vždycky podpichuje. Musíte si dávat pozor, zda to myslí vážně, protože on dobře ví o všech strategiích před startem závodu. Také ví, kde se nachází celé pole a někdy takové věci možná dělá schválně, protože ví, že soupeři poslouchají, tak k nim promlouvá.“

„Vždy je to ale pro vás trochu budíček. Když si myslíte, že v tomto kole si můžete trochu oddechnout, hned se ve vysílačce ozve: ‚Co říkáte na plán B?‘ My potom zkoumáme plán B, ale výsledek je, že s plánem B bychom skončili hůře než se současnou strategií,“ vysvětlil Krack.

Aston Martin si nakonec díky dalšímu skvělému výkonu Fernanda Alonsa odvezl z Džiddy páté místo. I sám šéf stáje připustil, že bez excelentní jízdy pilota by to nebylo možné. „El Nano“ za sebou dokázal udržet Georgea Russella na továrním Mercedesu.

„Věděli jsme, že George je za námi. Měl dobrou rychlost a nechtěli jsme ho pustit do dosahu DRS, takže to bylo vždycky mezi jednou a jednou a půl sekundou,“ vzpomíná šéf Aston Martinu. „Vždy je to o tom, jak dobře zvládnete všechno managovat a jak moc na to tlačíte před koncem závodu. Podle mě to ale zvládl tak, jak to asi nikdo jiný nedokáže. Nevím, jak se mu dařilo držet ty rozestupy, ale podle mě vždycky věděl, co dělá.“

Aston Martin na tom nebyl v Džiddě vůbec špatně, i když nikdy nevíte, do jaké míry se na výsledku podílela kvalita monopostu, a jak moc Alonsova genialita. „Na začátku stintu na tvrdých pneumatikách jsme nebyli v nejlepší formě. Přišlo to až později, když se auto zlepšilo. Platilo to i pro stint na středně tvrdých pneumatikách,“ vysvětlil Krack.