logo F1live.cz

Ferrari avizuje vylepšení: Mohly by nás přiblížit k Red Bullu, věří Leclerc

Charles Leclerc
© Ferrari Media
Tomáš Masár
Tomáš Masár14. 3. 2024

Ferrari by mohlo již brzy představit první signifikantní vylepšení a okleštit tak náskok vedoucího Red Bullu. Stane se tak však nejspíš po závodě v Austrálii, do kterého Scuderia nastoupí ještě se svým současným, nevylepšeným balíkem.

Tým z Maranella se na začátku sezóny profiluje jako druhý nejsilnější celek na startovním poli. Na první Red Bull však citelně ztrácí a ztrácet bude, pokud nenasadí četná a markantní vylepšení. Kdy nejprve by mohlo Ferrari takovými novinkami disponovat? Charles Leclerc naznačuje, že na některé z akcí po závodě v Austrálii.

„Neočekávám, že do Melbourne přineseme mnoho vylepšení,“ uvedl Leclerc. „Myslím si však, že přesto odvádíme dobrou práci – ze současného balíčku se nám daří těžit maximum. Co se týče novinek, domnívám se, že si na ně budeme muset ještě chvíli počkat. Uvidíme, kdy je budeme mít k dispozici, a o jaký pokrok se postarají. Snad se díky nim naše ztráta na Red Bull o něco zmenší.“

Leclerc si ovšem myslí, že ztráta Ferrari na Red Bull je menší, než se ve skutečnosti zdá být. Koneckonců, Sainz v Bahrajnu sahal na druhé místo a Leclerc je přesvědčen o tom, že by si obdobně jako jeho týmový kolega na okruhu Sachír počínal v Saudské Arábii i on – nebýt zlobivých pneumatik.

„Problém nespočíval v degradaci pneumatik, šlo spíše o to, že jsme pneumatiky neuměli zahřát. Trvalo nám déle přivést je do správné provozní teploty a zahřát je na takovou úroveň, abychom mohli vyvíjet tlak na naše soupeře,“ vysvětlil Leclerc.

„Situace stěžovala také skutečnost, že jsem se během toho, jak jsem zahříval pneumatiky, ocitl v provozu aut, přes které jsem se musel následně dostat. Se zahřátím pneumatik jsme se trápili o něco více než Red Bull. Díky tomu si na nás vytvořili náskok, který zůstal víceméně neměnný do konce závodu. Na závěr jsme měli málo času na to, abychom je (Red Bully) dostali pod nějaký tlak.“

Snad nejvíce času ztratil Leclerc se srdnatým Landem Norrisem. Brit byl ve srovnání s Monačanem jasně pomalejší, ale jezdec Ferrari ho přesto nedokázal předjet. Co bylo toho příčinou?

„Domnívám se, že jsem se přes Landa neuměl dostat proto, že byl rychlejší na rovinkách,“ objasnil Leclerc, který si však nemyslí, že by slabou stránkou Ferrari byla nedostatečná maximální rychlost.

„Vzhledem k tomu, jak funguje naše DRS si nemyslím, že se jedná o naši slabinu. Po tomto víkendu však provedeme analýzu s cílem přesně pochopit, jaké jsou naše slabé stránky a pokusíme se zapracovat na jejich odstranění,“ uzavřel pětinásobný vítěz závodu.