logo F1live.cz

Ocon: Na body jsme sahali jen díky příznivým okolnostem, stále patříme na ocas pole

Esteban Ocon
© Renault
Tomáš Masár
Tomáš Masár16. 3. 2024

Úvodní závod sezóny v Bahrajnu potvrdil to, co naznačily předsezónní testy: tým Alpine se propadl ze středu pole až na jeho ocas. V Saúdské Arábii sice Esteban Ocona v jistém momentě sahal na body, ale jak Francouz vysvětlil, ne ani tak vlastním přičiněním, jako šťastnou shodou náhod. Sedmadvacetiletý závodník tvrdí, že se Alpine z hlediska výkonnosti ve srovnání se závodem v Bahrajnu nikam neposunul a nadále patří mezi největší outsidery na startovním roštu.

Ocon závod v Saúdské Arábii nakonec dokončil na třináctém místě a jeden by se proto domníval, že to s Alpinou nemusí být tak marné, jak naznačovaly předsezónní testy a úvodní akce ročníku v Bahrajnu.

Francouz však vysvětluje, že v Džiddě těžil z toho, že se dostal do vláčku aut, díky kterému měl k dispozici systém DRS. Tvrdí, že pokud by se na trati pohyboval osamoceně, každým kolem by na soupeře vpředu ztrácel několik desetin vteřiny.

„Nějakým způsobem jsme se prodrali dopředu, kde jsme svedli množství bitev, ale nakonec to na body nestačilo,“ vyslovil se Ocon. „Nedokázali jsme si udržet své postavení na trati, na konci závodu jsme se začali totiž propadat. Přesto lze konstatovat, že jsme ve své podstatě rychlostí převyšovali možnosti auta.“

Přestože to s Alpinem i nadále vypadá špatně-nedobře, vidí Ocon světélko na konci tunelu. „Myslím si, že ve srovnání s Bahrajnem jsme odhalili mnoho věcí, ve kterých se budeme umět zlepšit.“

Zdůrazňuje však, že zatím Alpine i přes nadějný výsledek stále patří na ocas pole. „V soubojích jsem táhl pokaždé za kratší konec,“ konstatoval Ocon. „Nějakým způsobem se nám podařilo dostat se před naše soupeře, ale domnívám se, že na běžném okruhu a za normálních okolností bychom skončili vzadu.“

Mimo jiné se Ocon vyjádřil i ke Kevinu Magnussenovi, který kontroverzním způsobem za sebou udržel soupeře (včetně Ocona, pozn. red.), čímž umožnil svému týmovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi získat bod za desáté místo.

„Zda jsi počínal přes čáru? Nevím. Rozhodnutí spočívá na FIA a ne na mně. V provozu, který vytvořil, však došlo k několika zapeklitým momentům,“ uzavřel Ocon.