logo F1live.cz

Jos Verstappen vyzývá k uklidnění situace: Max nemá rád takové otázky

Max Verstappen a Jos Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 3. 2024

Když Jos Verstappen po Velké ceně Bahrajnu zaútočil v médiích na Christiana Hornera, přicházel Red Bull do Saúdské Arábie s vědomím vyhrocené situace a se zvědavými novináři v patách. Otec trojnásobného mistra světa se v Džiddě nakonec neukázal, protože soutěžil na rally v Belgii. I tam si ho novináři našli, ale Jos už zjevně nebyl v tak bojovné náladě.

Dokonce by se dalo říci, že se připojil k Christianovi Hornerovi, který poslední týdny nedělá nic jiného, než popírá obvinění, volá po uklidnění situace a vyzývá všechny, aby se soustředili na sportovní stránku. K uklidnění situace vyzval i Jos Verstappen, který však už neuvedl, kdo by danou situaci měl uklidnit.

„Pro lidi ve vnějším světě je rozhodně náročné zůstat v obraze,“ řekl médiím na okraj kontroverze uvnitř Red Bullu bývalý pilot Benettonu či Arrowsu. „Je to součást práce, ale také je nezbytné uklidnit situaci. Je nezbytné obnovit klid uvnitř týmu, ale myslím si, že vzhledem k okolnostem to nějakou chvíli potrvá.“

„Rozhodně tu probíhá určitý boj o moc. Uvidíme, nemohu o tom říct příliš mnoho. Doufám, že brzy bude opět klid a budou se moci soustředit na závody, protože o to především jde. Tato situace není dobrá,“ konstatoval Jos Verstappen.

Je pravda, že na všechny otázky, které vyvolal svými prohlášeními v britských médiích, musel v Džiddě odpovídat Max. Necítil se při tom vůbec pohodlně, ale nejdůležitější bylo jeho ujištění, že v roce 2025 chce pokračovat v Red Bullu. Nezdá se přitom, že by Jos měl nějaké zvláštní požadavky na další kroky, které musí firma podniknout.

„Nevím, co by se mělo stát,“ řekl Maxův otec. „Nejdůležitější pro nás je, aby Max nadále vyhrával, a to se mu daří. Auto je velmi dobré a mezi inženýry a Maxem se nic neděje, co je také dobré.“

„Max ví, jak z toho dostat to nejlepší, ale dostává mnoho otázek o tom, co se děje, a to se mu nelíbí. Patří to však k práci a je to druhá strana Formule 1,“ dodal Jos.