logo F1live.cz

V Alpine od nového auta nečekali zázraky, ale výsledky přesto „způsobily šok“

Esteban Ocon
© Renault
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 3. 2024

Když tým upozorňuje, že má před sebou těžký začátek sezóny, obvykle je to pro fanoušky velmi temná předpověď. Když však zazní něco takového a tým je přesto negativně překvapený ze svého výkonu, jde o skutečnou pohromu. Přesně to se stalo Alpine, kde nečekali na začátku sezóny žádné zázraky, ale podle slov šéfa stáje Bruna Famina přesto počáteční výsledky „způsobily šok“.

Poslední řada na startu Velké ceny Bahrajnu a předposlední řada v Saúdské Arábii (s přispěním nehody Kuan-jü Čoua ve třetím tréninku) vyvolaly záplavu negativních reakcí a posměchu na adresu Alpine. Jak mohl dovolit tovární tým Renaultu, aby to zašlo až tak daleko. Při pohledu zvenku se zdá nemožné, aby se něco takového stalo.

„Byl to šok, i když jsme skutečně očekávali náročný start do sezóny. Věděli jsme to a o tom jsme mluvili při představení nového monopostu,“ řekl médiím šéf Alpine Bruno Famin. „Přesto však poslední řada v Bahrajnu v týmu způsobila šok. Jen to potvrdilo potřebu změn a my jsme ty změny provedli.“

„Opravdu chceme přinést do obou továren to, co jsme udělali v závodním týmu na konci minulé sezóny. Myslím tím změnu mentality a uvolnění kreativity ze řetězu. Nyní máme tři technické ředitele, díky čemuž je organizace mnohem více horizontální a mnohem méně vertikální – větší aktivita, větší agilita a naším mottem je rozvoj našich lidí,“ prohlásil Famin odhodlaně.

Nová struktura technického oddělení skutečně bude mít co dělat, protože Alpine má nezanedbatelnou výkonnostní ztrátu na mikrotým jako Haas, o top týmech nemluvě. Famin slibuje zlepšení a nasazení upgradů, ale ty připravují i jejich největší konkurenti. Bude tedy důležité, aby monopost A524 ukázal větší potenciál pro svůj rozvoj.

„Auto je úplně nové,“ řekl Famin. „Nasadíme vylepšení a samozřejmě pochopení problémů je klíčem k jejich řešení. Máme celkem jasnou představu o našich problémech a opravdu pracujeme na nápravě.“

„Monopost má potenciál a určitě přijde něco lepšího, ale musíme změnit i způsob vývoje auta; a možná i způsob, jakým ho používáme. Potřebujeme změnit celkový náš přístup ke všemu,“ vyzývá Famin.