logo F1live.cz

Vasseura povzbudil průběh australského závodu: I Red Bull dokážeme dostat pod tlak

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2024

Po prvních dvou Grand Prix se ozývaly hlasy, že Red Bull může vyhrát všechny závody sezony, a to ještě drtivějším způsobem než loni. Velká cena Austrálie nás však přesvědčila o opaku. Frédéric Vasseur v ní vidí důkaz, že Ferrari může v letošní sezoně vyzvat Red Bully.

Od začátku roku Ferrari hovoří o obrovském pokroku, kterého dosáhlo přes zimu. První dva víkendy nám přinesly důkaz v podobě zmenšení odstupu od Maxe Verstappena, ale skalp trojnásobného šampiona chyběl. Nedočkali jsme se ho ani v sobotní kvalifikaci, přestože Charles Leclerc prohlásil, že Ferrari má od začátku roku největší šanci získat pole position.

Nakonec si Ferrari vše vynahradilo v závodě. V něm sice Max Verstappen neviděl šachovnicovou vlajku, ale podle analýz by stejně nebyl schopen držet krok s tempem Ferrari. Je proto škoda, že jsme neviděli přímou konfrontaci na trati.

Frédéric Vasseur byl však nadšený z prvního double Ferrari od VC Bahrajnu 2022 a zejména z toho, jak rychlé Ferrari bylo. “Tento víkend je dobrým důkazem toho, že když dáme všechno dohromady, můžeme Red Bull dostat pod tlak. Nejsem si jistý, jestli to dokážeme všude, ale když dáme věci dohromady, tak to dokážeme.”

“Když jsou pod tlakem, budou také dělat více chyb. To znamená, že musíme pokračovat tímto směrem,” pokračoval šéf Ferrari. Při jeho slovech si můžeme vzpomenout například na sezóny 2014 až 2020, kdy byl Mercedes považován za téměř bezchybný tým. Realita se ukázala až v roce 2021, kdy se i stratégové dostali pod tlak. Najednou i zdánlivě bezchybný Mercedes začal dělat chyby. Totéž by se mohlo opakovat i u Red Bullu. Je snadné dělat strategická rozhodnutí, když má váš vůz náskok několika desetin kola…

Vasseur vidí prostor pro další zlepšení. “V sobotu po kvalifikaci jsme byli trochu zklamaní, protože jsme cítili, že jsme mohli odvést lepší práci. Nicméně vzhledem k tomu, že závod byl spíše o managementu a opotřebení pneumatik, nebylo to žádné velké drama.”

Sainzův “mega” návrat a solidní Leclerc

Velké drama v boji o první místo skutečně chybělo. Carlos Sainz si s lehkostí udržel první místo a Charles Leclerc se po úspěšném undercutu na Landa Norrise druhého místa nevzdal.

Francouzský inženýr pochválil zejména pomaly se loučícího Sainze. “Přes zimu jsme se společně dohodli, že do posledního kola sezony pojedeme naplno. V Bahrajnu odvedl fantastickou práci a táhl stáj vpřed. Víkend v Džiddě byl pro Carlose a celý tým náročný. Tenhle návrat je mega. Musíme si uvědomit, že ještě před dvěma týdny byl v nemocnici.”

“Myslím, že ještě v pátek si nebyl stoprocentně jistý, jestli bude schopen jet. Po pár kolech už byl ale na nohou, jako by žádnou operaci neměl. Zůstal soustředěný a uzavřel tento senzační víkend,” zněla slova chvály na Španělovu adresu. “Pokud chcete podat dobrý výkon, nemůžete se vzdát po prvním tréninkovém kole. Je to úžasné. Po tom, čím si prošel, od něj nikdo takový výsledek nečekal.”

Šéf Scuderie může být s nedělí spokojený. V obou šampionátech to vypadá zajímavě. Ferrari ztrácí na Red Bull pouhé čtyři body a stejný odstup má Charles Leclerc od Maxe Verstappena. Pokud by Leclerc v neděli vyhrál, dostal by se dokonce do vedení.

“Charles po nepříliš dokonalé kvalifikaci také předvedl solidní výkon,” zhodnotil Vasseur i výkon Monačana. “Musel hospodařit s pneumatikami, ale díky rychlosti vozu dokázal zasáhnout zpět. V prvním a posledním stintu si vedl velmi dobře, navíc v závěru zajel nejrychlejší kolo. Potvrdil tak pokrok, kterého jsme dosáhli v oblasti řízení pneumatik.”