logo F1live.cz

Pérez je v tom nevinne. Brzdila ho zaseknutá fólie z přilby, vysvětluje Horner

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala27. 3. 2024

Sergio Pérez si v neděli dokázal polepšit jen o jednu příčku a do cíle dorazil daleko za soupeři z Ferrari a McLarenu. Tentokrát si však za to nemohl jen sám. Podle Christiana Hornera se mu v podlaze zasekla fólie z průzoru přilby, která ho připravila o “značné” množství přítlaku.

S výkony Sergia Péreze jen málokdy panuje spokojenost. Většinou je totiž on jedinou – ale planou – nadějí, že by někdo mohl vyzvat Maxe Verstappena do souboje o první místo. A tak, zatímco jindy by mu fanoušci vyčítali, že se opět jen vezl, po závodě v Austrálii ho určitě nebudou kárat. Alespoň jsme viděli nové složení pódia, řeknou si mnozí.

Co se tedy tentokrát stalo se Sergiem Pérezem, který je velmi často obklopen výmluvami? „Checův první stint jsme prodloužili,“ vysvětloval Christian Horner. „Když se na tvrdých pneumatikách prodíral polem a blížil se k Fernandovi, měl dobré tempo a držel krok s lídry. Jakmile však Fernanda předjel, svou podlahou zachytil fólii. Zasekla se na místě, kde způsobovala výraznou ztrátu přítlaku.“

„Po předjetí Fernanda auto nefungovalo tak, jak mělo. Poté jsme si začali všímat degradace pneumatik. To se opakovalo i na konci druhého stintu, což je na našich autech neobvyklé,“ uvedl šéf týmu Red Bull Racing.

Červení býci mají dokonce i odhad, s jakým velkým hendikepem musel Pérez jezdit. „Myslím, že je to přes 20 bodů přítlaku, což je značné množství. To ukazuje, jak jsou tyto věci citlivé.“

Kdyby Sergio Pérez v kvalifikaci dokázal se vyhnout Nicovi Hülkenbergovi a do závodu by startoval z původního třetího místa, mohla to být úplně jiná neděle. Bylo by v kolonce vítězu závodu napsáno jiné jméno?

„Těžko říci. Určitě mu uškodil ten problém s podlahou,“ zamyslel se Christian Horner, ale přiznal, že Ferrari bylo možná nad jeho síly. „Myslím si, že dnes byli na nás příliš rychlí, ale člověk nikdy neví.“

Kdyby byl na trati Max Verstappen, srovnání rychlosti s Carlosem Sainzem by bylo mnohem zajímavější. Nizozemec však musel odstoupit už po třech kolech kvůli problémům s brzdami. Když začaly hořet a před vstupem do boxů dokonce došlo k výbuchu, bylo jasné, že je konec.

„Našli jsme problém s třmenem, který způsobil zakousnutí brzdy. Stalo se to na úplném začátku závodu. Viděli jsme, že se tam začalo hromadit teplo a už ve druhém kole Max procházel přes třetí zatáčku, jako by měl zataženou ruční brzdu. To mu umožnilo, aby ho Carlos předjel,“ popisuje momenty před Sainzovým posunem na čelo Horner.

„Pak se chystal na to, že mu to vrátí, ale opět to nevyšlo a my jsme začali vidět kouř a plameny. Je to frustrující,“ konstatuje padesátiletý Angličan. „Toto je naše první odstoupení z důvodu technické závady od závodu před dvěma lety. Svým způsobem to je důkaz síly a kvality konstrukce auta. Samozřejmě je frustrující odjíždět bez bodů, když jsme bojovali na čele startovního pole.“

Související zprávy