logo F1live.cz

Zvláštní penalizace nezmění můj přístup k závodění, slibuje Alonso

Fernando Alonso
© LAT/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 4. 2024

Penalizace Fernanda Alonsa na Velké ceně Austrálie rozdělila veřejnost. Někteří ji považují za příliš přísnou a Španěl by ji prý nikdy nedostal, kdyby George Russell neskončil v bariéře. Jednoznačný názor na rozhodnutí komisařů neměli na čtvrteční tiskové konferenci v Suzuce ani samotní piloti. Sám provinilec však slibuje, že tento „zvláštní“ trest nijak neovlivní jeho přístup k závodění.

Za agresivní obranu přišel dvacetisekundový trest. I když Alonso nejprve zkoušel novináře a veřejnost přesvědčit o technických problémech na jeho Aston Martinu, nakonec se rozhodl skončit s přetvářkou a nyní nijak neskrývá, že šlo jednoduše o agresivní obranu, která je podle něho v pořádku.

„Bylo to jasné a podle mě je to stále jasné. Penalizace v Melbourne mě trochu překvapila,“ řekl Alonso novinářům v Japonsku. „Nic s tím však není možné dělat. Musíme to akceptovat, posunout se dál a soustředit se na tento víkend.“

„Neřekl bych však, že to příliš změní můj způsob jízdy a můj přístup k závodění. Nemáte povinnost jet 57 kol stejným způsobem. Někdy zpomalíme, abychom šetřili palivo, pneumatiky nebo dobíjeli baterie; někdy vjedeme do zatáčky pomalu, abychom dali autu za námi DRS, což se vám někdy hodí,“ vysvětluje Alonso.

„Všechno jsou to celkem normální věci. Takto to bylo, je a navždy bude ve světě motorsportu. Máme tu penalizaci, pravděpodobně výjimečnou, která už nikdy nebude udělena,“ prohlásil přesvědčivě španělský matador.

I když málokdo věřil Alonsovým počátečním výmluvám o problémech s baterií či plynovým pedálem – na tiskovce v Japonsku už nebyly relevantní –, rovněž málokdo věřil komisařům, že Russellova nehoda neměla vliv na konečné rozhodnutí. I Alonso odpověděl jednoznačně na otázku, zda by byla záležitost ignorována, kdyby pilot Mercedesu neskončil v bariéře.

„Na sto procent ano,“ prohlásil. „Kdyby se to stalo v Abú Zabí, kde jsou asfaltové výjezdové zóny, tak by se George vrátil na trať a pokusil by se mě dostat v následujícím kole, nebo na další rovince, a nebyl by to žádný problém.“

„Myslím, že problémem je šestá zatáčka v Austrálii, která není zrovna nejbezpečnější. Loni tam havaroval Alex Albon, letos také a poškodil si šasi, nehodu tam měl ve Formuli 2 i Dennis Hauger. To je podle mě důležitější věc, kterou je třeba změnit pro příští rok. Byl to nejtvrdší trest za celou sezónu, což je zvláštní, ale největším problémem tak jako tak zůstává, že jsem ho vůbec dostal,“ odkázal Alonso.