logo F1live.cz

Hamilton: V tomto autě jsem se ještě nikdy necítil tak dobře

Lewis Hamilton
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala5. 4. 2024

Další horská dráha vyjádření Lewise Hamiltona může začít, pomyslíte si po zkušenostech se sedminásobným mistrem světa. Tentokrát to však nemusí být úplně tak a Mercedesu může víkend v Suzuce opravdu vyjít. Optimistou je i Hamilton, který po pátku hledal samá superlativa.

Páteční program byl ve srovnání se standardním víkendem zkrácen na polovinu. O tu druhou nás připravil déšť a nutnost nasadit intermediální pneumatiky, které si nikdo nechtěl zbytečně utrácet. Již nyní jich mají stáje velmi málo. „Je škoda, že jsme neodjeli druhý trénink, ale změnili pravidla o pneumatikách a na intermediálkách nikdo nejel. Nebylo to zrovna nejrozumnější,“ poznamenal Lewis Hamilton.

Pro Mercedes to však může být požehnáním. Pokud si dobře vzpomínáte na poslední závodní víkendy, většinou se opakoval jeden a ten samý scénář: Lewis Hamilton byl po prvním tréninku relativně spokojen, poté však začal s inženýry „experimentovat“ a jeho nálada klesala k bodu mrazu.

Nyní Mercedes nestihl nic pokazit, mohli bychom uštěpačně poznamenat. „Byl to skvělý trénink, opravdu vynikající. Máme za sebou nejlepší trénink tohoto roku, z auta jsem ještě nikdy neměl tak dobrý pocit,“ rozplýval se devětatřicetiletý Brit, který v úvodním tréninku skončil pátý za týmovým kolegou Russellem. „Zatím je to velmi pozitivní a jsem nadšený.“

„Na tomto okruhu to mám velmi rád, každému jezdci se líbí, ale v posledních letech nebyl balanc dobrý a v autě se jelo těžko,“ vzpomíná na předchozí ročníky, které se konaly vždy na podzim. „Vzhledem k těžkým posledním závodům a skvělé práci, kterou jsme odvedli během posledního týdne, se zdá, že jsme se pěkně odrazili. Lépe jsme trefili to správné okno. Od té doby jsem na autě v podstatě nic nezměnil.“

Abychom byli fér, je třeba připomenout slova technického ředitele Mercedesu Jamese Allisona. Po debriefingu Velké ceny Austrálie prý v Mercedesu zkoumali, co způsobuje výkyvy v chování monopostu, a dospěli k jednomu možnému vysvětlení: Čím jsou teploty vyšší, tím je chování monopostu horší. Allison například připomenul, že mezi australským třetím tréninkem a kvalifikací tým neměnil nastavení, ale monopost zpomalil.

Suzuka je v tomto ohledu úplně jiná. Jelikož se zde jezdí již v dubnu, je i mnohem chladněji, což snad pomůže Mercedesu. „Už od začátku máme lépe postavené základy. Pokud nebudeme měnit příliš mnoho věcí a nic nezkazíme, tato situace by mohla přetrvat,“ doufá Hamilton.

Související zprávy