logo F1live.cz

Návrat do reality, povzdechl si Norris, který se vyjádřil i ke strategii

Lando Norris
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl7. 4. 2024

Na první pohled jedno ze zklamání dne, ve skutečnosti očekávaný výsledek. Lando Norris po závodě přiznal, že na udržení třetího místa z kvalifikace prostě neměl rychlost, a nepomohly mu ani teplejší podmínky. Otázkou zůstává strategie McLarenu.

Jak neděle v Suzuce pokračovala, tím to pro Norrise vypadalo hůř. „Upřímně, očekával jsem to. Prostě jsem neměl rychlost na pódium. Snažili jsme se pokrývat spoustu věcí a zůstat vpředu. Na trati jako tato je to však přesný opak toho, co chcete,“ povzdechl si Lando Norris.

McLaren vsadil na dřívější první zastávku v boxech, díky čemuž se Lando na chvíli dostal i před Péreze. Zlom nastal v momentě, kdy tým zvolil velmi brzkou druhou zastávku v boxech. Samotný pilot se divil, proč má na tvrdých pneumatikách zastavit tak brzy, inženýr argumentoval, že chtějí pokrýt George Russella, který jezdil daleko vzadu.

A protože Norris zastavil ve stejném kole jako Charles Leclerc, věděl, že na pódium by se dostal prakticky už jen v případě, že by předjel Monačana na trati, a zároveň měl v závěru mnohem horší pneumatiky než Carlos Sainz.

Proč tedy McLaren zastavil Norrise tak brzy, a proč ho „odsoudil“ na dlouhý stint s cílem pokrýt Mercedes, který byl poměrně výrazně vzadu? „Myslím si, že jsme udělali to nejlepší v dané chvíli, je to však vždy obtížné zpětně posoudit. Nevím, jestli jsme neočekávali, že Charles také zastaví. Byl dostatečně blízko, abychom si mohli říci, že zkusíme něco jiného, a budeme mít lepší šanci. Pokryli jsme George, což podle mě snad ani nebylo nutné. A protože jsme ho pokrývali, šel jsem do boxů ve stejném kole jako Charles,“ objasnil Norris, který v té době jezdil na tvrdých pneumatikách, tedy nemusel nutně zastavovat. Zdá se, že stratégové se prostě rozhodli zbrkle a ne úplně správně, tak jako naposledy v Austrálii.

„Určitě bych ještě zvládl dát pět – šest kol, vytvořil bych si pneumatikovou výhodu a mohl bych se vrátit zpět, jako Carlos. Je to jen názor, avšak zároveň něco, co si prodiskutujeme a ještě jednou probereme,“ pokračoval rodák z Bristolu.

Vedle nešťastné strategie se však zdálo, že McLaren neměl v neděli tak dobré závodní tempo, jak vypadalo to sobotní kvalifikační. „Auto bylo náročné na řízení, zejména když se oproti sobotě oteplilo. Ferrari bylo na jiné úrovni. Od začátku to bylo obtížné, když jsem se snažil držet krok s rychlejšími auty, čímž trpěly pneumatiky. Dostáváte se do spirály, která je o bojích a prohrách,“ povzdechl si Lando Norris, který však našel i pozitiva. Stále získal cenných deset bodů za pátou příčku.

„Nevypadá to hezky, když startujete třetí a skončíte pátí. Neměli jsme však více rychlosti. Nevnímám to však jako špatný den. Jsme tam, kde jsme očekávali, což je za Ferrari, stejně jako po celý rok. V sobotu jsme zazářili a možná jsme vypadali až příliš dobře, neděle byla návratem do reality,“ uzavřel britský pilot.

Související zprávy