logo F1live.cz

Výměna ve Verstappenově vysílačce poukázala na to, jak je pro něj Lambiase důležitý

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala8. 4. 2024

Závodní inženýr je jediným spojením jezdce se zbytkem týmu a mnohdy i se zbytkem světa. Je proto důležité, aby mezi nimi panovala důvěra a dobré vztahy, což o Maxu Verstappenovi a Gianpierovi Lambiasem rozhodně platí. Na to poukazuje i množství vysílaček, ve kterých se vzájemně dobírají.

Jednu takovou jsme mohli slyšet během závodu v Suzuce, který Max Verstappen opět ovládl v suverénním duchu. Holanďanovo jednoznačné vítězství přišlo i přesto, že na startu nezvolil úplně ideální nastavení. Monopost byl zpočátku nedotáčivý, ale postupem času se vyvážení začalo posouvat k přetáčivosti.

Závodní inženýr Gianpiero Lambiase se Maxe Verstappena zeptal, jak by chtěl upravit nastavení svého předního křídla, když zamíří do boxů. „Zpočátku bylo auto nedotáčivé, postupně začíná být přetáčivé,“ oznámil v devátém kole závodu. „Takže podle očekávání,“ odvětil Lambiase.

„Ano, možná jeden nebo dva kliky méně budou OK,“ odpověděl Verstappen na první otázku závodního inženýra, který si nenechal ujít příležitost Holanďana podpíchnout: „Neřeknu ti, že jsem ti to říkal, ale chápu. Díky.“

Po závodě vysvitlo, že se dvojice nedokázala shodnout na tom, jak nastavit přední křídlo během červené vlajky. Verstappen se zmýlil, což ho však ještě více motivovalo zabrať. Věděl totiž, že chybu udělal on.

„Neřekl bych, že jsme se hádali, ale zeptal se mě: Opravdu to chceš udělat takhle? Já jsem mu řekl, že jsem si jistý, ale ukázalo se, že jsem se zmýlil!“ vysvětloval Max Verstappen na tiskové konferenci. „On měl pravdu.“

„Svým způsobem mě to však nakoplo. Říkal jsem si, že i když nejsem zcela spokojený s vyvážením, pokusím se být co nejkonzistentnější, jak mohu, aniž bych na něj štěkal,“ usmíval se Nizozemec. „Máme skvělý vztah a takhle to funguje dobře.“

Sportovní poradce Red Bullu, Helmut Marko, již dříve prohlásil, že Verstappen s Lambiasem se chovají jako „starý manželský pár“. Takhle jim to ovšem funguje, a celý Red Bull se na tom baví.

„Opět se ukázali ti staří manželé!“ rozesmál se Helmut Marko v Japonsku. „Vedli strašně dlouhou debatu o tom, o kolik kliků bychom měli upravit nastavení předního křídla. Max trval na svém a Gianpiero byl velmi spokojen, když se ukázalo, že nakonec měl pravdu on.“

„Max a jeho závodní inženýr jsou velmi zkušení, stejně jako jejich datový inženýr. Vědí, co je třeba udělat a co Max rád. Bylo to víceméně správné rozhodnutí, jen jsme během první zastávky museli udělat menší úpravu,“ doplnil bývalý závodník.

Související zprávy