logo F1live.cz

Nemůžeme se chlácholit dílčími úspěchy,“ prohlásil Wolff.

Lewis Hamilton
© Sam Bloxham/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 4. 2024

Mercedes vstoupil i do třetího roku nových pravidel s nezanedbatelnou ztrátou na nejlepší. Šéf stáje Toto Wolff připomíná, že jeho tým učinil v některých oblastech velké pokroky, ale celková rovnice nadále vypadá velmi nelichotivě. Tým přiveze do Miami nějaká vylepšení, která už musí přinést pokrok.

Ztráta 99 bodů na Ferrari na úvodních pěti velkých cenách je opravdu alarmující. Mercedes předvedl v otevírací fázi sezóny několik pěkných záblesků, ale celkově přinesly tyto měsíce sérii obrovských zklamání a frustrace. Ta neobešla ani samotného šéfa stáje Tota Wolffa.

„Absolutně žádná spokojenost,“ řekl Rakušan pro ServusTV o úvodu sezóny. „Je zde možná dílčí úspěch v podobě druhého místa ve sprintu, ale jinak nám chyběla výkonnost. Můžeme se chlácholit tím, že jsme zažili pár světlých okamžiků, ale musíme udělat krok vpřed.“

„Přineseme něco do Miami, kde snad můžeme očekávat více. Dnes je však umístění za Landem a oběma Ferrari jednoduše nedostačující,“ řekl Wolff.

Všechno přitom mělo být jinak. Mercedes se zbavil úzkých bočnic, konečně mohl změnit tolikrát omílanou „DNA“ monopostu, přišel také s několika zajímavými nápady, ale to vše spolu v úvodu sezóny nehrálo v dokonalé harmonii, i když v některých oblastech nastal pokrok.

„V rychlých zatáčkách jsme byli nesmírně konkurenceschopní, platilo to i v esíčkách v Suzuce, v porovnání s minulostí to bylo jako noc a den,“ prohlásil Wolff. „Jezdci říkají, že toto je nejlepší auto, jaké měli za poslední dva a půl roku. V pomalých zatáčkách jsme však skutečně zaostávali.“

„Když získáte půl sekundy v rychlých zatáčkách, ale ztratíte půl sekundy v pomalých, výsledkem rovnice je nula. Musíme to zlepšit. Už jsme za bodem, kdy se snažíme všechno pochopit. Nyní se musíme zlepšit. Víme, co jsme doladili při snaze o zlepšení v rychlých zatáčkách; víme, proč bylo auto dříve rychlé v pomalých zatáčkách. Teď už jen musíme poskládat auto, které zvládne obojí,“ řekl šéf Mercedesu.

Wolff si tak nemyslí, že letošní auto je horší než jeho předchůdci. Změnilo se „jen“ rozložení sil. Týmy, které v minulosti nebyly konkurenceschopné, jsou nyní v boji o pódia. Auto se tak nezhoršilo, jen čelí větší konkurenci.

„Naší výhodou bylo, že McLaren nebyl konkurenceschopný v první polovině minulé sezóny a Ferrari několikrát zaváhalo, takže jsme se ocitli na pódiu jako nejbližší pronásledovatel Red Bullu. Tyto týmy však pozvedly laťku. Co loni stačilo na třetí místo, dnes stačí na šesté. Proto je to těžké,“ konstatoval Wolff.

„Auto je stejně náročné na řízení jako v minulosti. George po sobotě řekl, že v kvalifikaci je toto auto nejnáročnější na zvládnutí. Celkově tedy trpíme stejnými symptomy,“ dodal Rakušan.