logo F1live.cz

Ceny lístků na GP Las Vegas padají. Organizátor se chce pyšnit tím, že bude vyprodané

Las Vegas, USA, ilustra?né
© Unsplash
Milan Kubala
Milan Kubala10. 11. 2023

Grand Prix Las Vegas se nezadržitelně blíží. Vzhledem k tomu, jaké velké haló efjednička spravila kolem závodu ve městě hříchu, se očekává velkolepé divadlo, i když začátek moc velkolepě nezní: Ceny lístků i hotelů rapidně klesají. I velké oči Formule 1, organizátora Velké ceny Las Vegas a majitelů místních hotelů jednou museli spatřit realitu.

Jen aby z nejsledovanějšího podniku sezóny nebyla ještě obrovská fraška. I když se majitelé F1 z Liberty Media, kteří vůbec poprvé sami propagují velkou cenu, zastrašují, že všechno jde jako po másle, z Nevady se ozývají negativní hlášení s čím dál vyšší frekvencí.

Nejde ale jen o hrozby ze strany taxikářů, protesty pracovníků v hotelech a restauracích, ale například i o rostoucí náklady na organizaci podujatí či klesající ceny vstupenek a ubytování. Zdá se, že zájem přece jen není tak bombastický, jak si to efjednotka vysnila.

Pořádání závodů bude dražší

Finanční ředitel Liberty Media Brian Wilding v uplynulých dnech odhalil nejnovější odhady nákladů na pořádání GP Las Vegas během hovoru s analytiky z Wall Street. Otevřeně při tom přiznal, že náklady na organizaci závodu začínají převyšovat původní sumy.

Celkové výdaje se měly pohybovat “blízko sumě 400 milionů dolarů”, ale už do konce září stihla Liberty Media “proinvestovat” celých 435 milionů. Své původní rozpočet tak překročila o 35 milionů, přičemž v této sumě ještě nejsou započítány žádné náklady za měsíce říjen a listopad.

Generální ředitel Greg Maffei uklidňuje, že některé náklady jsou jen jednorázové — i když nákladnější, než se čekalo — a investice se časem vrátí. Do dalších ročníků už totiž nebude nutné najímat různé konzultanty, připravovat velkolepou otevírací ceremonii, vyvíjet mobilní aplikaci či vytvářet databázi fanoušků.

Závod ve Vegas se prý už od prvního roku má stát jedním z pěti nejziskovějších podniků v kalendáři.

Bude se mít kdo postarat o ubytované?

Na průběh závodního víkendu však bude mít vliv celá řada faktorů, přičemž na některé z nich Liberty Media nemá prakticky žádný dosah. Co může udělat, aby zabránila stávce hotelových pracovníků? Snad jen doufat, že to bude mít na závod minimální dopad a věřit, že se to návštěvníků dotkne co nejméně.

“Pracovali jsme i s odboráři a věříme, že našeho závodu se to přímo nedotkne,” ujišťuje Greg Maffei. “Samozřejmě sledujeme, jaký dopad by to mohlo mít na trh v Las Vegas jako celek.”

V případě některých hotelů a kasin už kompetentní hlásí, že se podařilo dospět k dohodě. O jasném triumfu ale ještě nemůžeme mluvit. V pátek mají proběhnout jednání s dalšími hotely, které by měly dát odpověď na otázku, zda se podaří odvrátit hrozbu stávky.

Ceny klesají a klesají…

Liberty trvá na tom, že o víkendu bude vyprodané — vždyť jak by to vypadalo, kdyby na tom největším skvostu v kalendáři byla na tribunách volná místa. Organizátoři si dokonce tak věřili, a možná tímto krokem zpočátku pomohli nafouknout ceny, že část kapacity uvedli do prodeje až v posledních dnech a týdnech.

“Zbývá nám ještě pár lístků,” uvedla promotérka GP Las Vegas René Wilmsová. “A přesně za tímto účelem jsme odložili část lístků, protože víme, jaký dopyt bude na poslední chvíli — Las Vegas je trh známý svým last-minute charakterem. Proto jsme velmi nadšení a už před startem podujatí budeme mít vyprodané.”

Vypadá to tak, že velká očekávání přece jen splaskla a aby se organizátor mohl pyšnit tím, že vyprodal celé podujatí, ceny za lístky výrazně klesají, a to vůbec ne kosmeticky. V průběhu posledních tří měsíců postupně padaly až na dnešní dno. Čtvrteční a páteční vstupenky vás vyjdou o přibližně 60 procent levněji, nuž a i při koupi lístků na závod ušetříte přibližně 35 procent z ceny, za kterou se prodávaly v srpnu.

Hotely postupují podobně. Ubytování za přemrštěné sumy už vyprodali, a tak průběžně uvolňují sevření. Ceny za hotelové pokoje dosáhly vrcholu v období po oznámení termínu konání závodu, ale do dnešního dne dramaticky poklesly, ve většině hotelů o 60 až 83 procent.

Na pád cen reagují i fanoušci, kteří se snaží zrušit své původní objednávky a domluvit se na ubytování podle nového a mnohem výhodnějšího ceníku. Ne každému se to však podaří; velká část rezervací má totiž na spodku drobným písmem uvedeno, že je nelze vrátit ani refundovat.

Dotčeným příznivcům Formule 1 nezbývá než se smířit s tím, že možná právě jejich soused z vedlejšího hotelového pokoje bude mít stejný zážitek za poloviční sumu jen díky tomu, že s koupí tak dlouho otálel.

Související zprávy