logo F1live.cz

Gazzetta: Leclerc už má s Ferrari dohodnuto, tým chce pro Sainze pouze roční smlouvu

Charles Leclerc
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 12. 2023

Spekulace o setrvání obou jezdců Ferrari se nám v italských médiích postupně množí. Potvrdil to vlastně už i prezident Ferrari John Elkann, který tak trochu předstihl tiskové prohlášení týmu vyhlášením, že Charles Leclerc a Carlos Sainz zůstávají. S vlastními informacemi přišla tento víkend i Gazzetta dello Sport, z jejíhož článku je cítit, že v Maranellu je týmem oblíbenějším pořád monacký závodník.

V tomto roce dokázali vyhrát pouze piloti Red Bullu a Carlos Sainz, ale navzdory všem problémům, zklamáním a selháním se zdá, že romance mezi Charlesem Leclercem a Ferrari pokračuje. Přesně v tomto duchu je psán i nejnovější článek Gazzetta dello Sport, podle kterého má monacký závodník uzavřenou předběžnou dohodu s Ferrari. Jinými slovy, na nejdůležitějších otázkách se obě strany už dohodly a teď zbývá vše stvrdit na papíře.

Leclerc by měl podle italského deníku pokračovat v Maranellu dalších pět sezón. Na rok 2024 má stále platný kontrakt, který prý prodlouží o další čtyři roky. „Charlesova věrnost a náklonnost k červené barvě, které odmalička fandil v rodném Monaku, je zřejmě silnější než vše, dokonce i než zklamání a neúspěchy,“ píše Gazzetta. Těmto slovům se po tolika frustracích a údajných jednáních s Mercedesem ani nechce věřit. Italové jsou však neoblomní.

Kdyby měl Leclerc skutečně zájem někdy nahradit Lewise Hamiltona v Mercedesu, podle Gazzetty by požadoval smlouvu maximálně na pár let. Charles však má zůstat ve Ferrari až do konce roku 2028. „Oznámení o prodloužení smlouvy by mělo přijít v dohledné době,“ uvádí Gazzetta.

„Leclercovo setrvání v Maranellu do roku 2029 je regulováno výstupními klauzulemi vázanými na výsledky po třetím roce platnosti smlouvy. Kontrakt mu garantuje plat, který má v průběhu let růst. Charles, kterému pomáhá manažer Nicolas Todt, by tak mohl místo současných 600 milionů korun ročně vydělat přibližně dvojnásobek, pokud v týmu zůstane až do svých 31 let, kdy mu má skončit tento nový kontrakt,“ uvedl italský deník.

Sainzovi se otevírají dveře do McLarenu

Spolu s Leclercem by měl ve Ferrari pokračovat i Carlos Sainz, ale jeho situace už není komentována s takovým patosem a romancí. Podle italského článku se tým zdráhá podepsat dlouhodobou smlouvu. Gazzetta dello Sport uvádí, že jednání se španělským závodníkem se nedostala ani zdaleka tak daleko jako s Leclercem. Důvodem prý není váhání pilota.

„V tomto případě bude třeba zjistit, zda se setkají přání Španěla a přání týmu. Je jasné, že Carlos by chtěl smlouvu alespoň na dva roky, zatímco Ferrari se možná bude chtít poohlédnout jinde, využít všechny příležitosti na trhu, a nabídnout jezdci prodloužení pouze na jednu sezónu. Smlouva Landa Norrise s McLarenem vyprší v roce 2025, čímž se uvolní místo dalšímu špičkovému jezdci, kterého si v Maranellu s zájmem vyhlédli,“ píše Gazzetta.

„Pokud jde o Sainze, o možnosti najít si dobré místo nebude mít v žádném případě nouzi. Alternativy návratu do McLarenu, za který už závodil, nebo přesunu do Red Bullu v případě odchodu Sergia Péreze, jsou otevřené. Nehledě na příchod Audi v roce 2026, které se bude snažit v předstihu získat špičkového jezdce se zkušenostmi,“ dodává italský deník.