logo F1live.cz

Jordan vystříhá Sainza: S Audi to nemusí být procházka růžovou zahradou

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 2. 2024

Toyota, Honda či BMW – to je jen několik z týmů, které měly ve Formuli 1 zamíchat kartami, ale nakonec hrály pouze druhé housle. Jaký příběh napíše Audi? Bude se pohybovat v čele nebo půjde o v pořadí další zklamání? To předem nikdo říct neumí. Jisté je jen jedno: s přestupem do německého celku se spojuje určitá dávka rizika. Eddie Jordan proto vyzývá Carlose Sainze, aby si dobře zvážil, zda do Hinwilu přestoupí, nebo ne.

Carlos Sainz se pro rok 2025 poměrně nečekaně ocitl bez práce. Španěla ze sestavy Ferrari vytiskl Lewis Hamilton a 29letému závodníkovi tak nezbylo nic jiného, než rozesílat životopisy.

Snad největším kandidátem na zisk Sainze je v současnosti Audi, které vstoupí do soutěže v roce 2026 a kterého by mohl být Madriďan týmovou jedničkou. Eddie Jordan však pilota Ferrari upozorňuje, aby si případný přestup do německo-švýcarského týmu dobře rozmyslel. Prý není všechno zlato, co se třpytí a Audi nemusí nutně zaknihovat úspěch, i když se to na první pohled zdá.

„Všichni si mysleli, že Toyota se svými penězi, znalostmi a neomezenými možnostmi zaznamená úspěch – obzvláště poté, co z F1 odešla Honda a nic jim víc nestálo v cestě,“ uvedl v podcastu Formula For Success Eddie Jordan. „Postarali se však o šok – ne v pozitivním slova smyslu. Vložili do toho málo úsilí, zpackali to a více se už do Formule 1 nevrátili.“

„Dalo by se říci, že stejný osud postihl BMW. Kubica sice vyhrál závod a měli skvělý motor – z hlediska kvality považuji jejich motor, pokud jde o silniční auta, za nejlepší na světě, je mimořádně výkonný a dobrý. Myslel jsem si však, že oni a stejně tak Toyota vstoupí do F1 jako velká voda.“

Jenže to se nestalo a podle Jordana se tak nestane ani v případě Audi. Ir sice netvrdí, že Němci nebudou vyhrávat, ale cesta na vrchol jim potrvá pět a více let.

„Je mi jedno, co kdo říká, ale Audi potrvá minimálně pět let, aby se čo i jen přiblížilo k vítězství. Neurychlí to ani závodník, který bude za ně právě jezdit. Budou se toho muset hodně naučit. Měl jsem tu čest to zjistit při vlastním týmu. Zjistil jsem, jaká vládne v F1 konkurence. Myslím si proto, že Audi – navzdory všem penězům, které má – svede těžký boj,“ uzavřel Jordan.