logo F1live.cz

Villeneuve: Ricciardo je především marketingový artikl, ve F1 není díky výkonům

Daniel Ricciardo
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 3. 2024

Daniela Ricciarda čeká další sezóna ve Formuli 1. Podle Jacquese Villeneuvea by si za to měl poděkovat svému širokému úsměvu a také Netflixu. Z jezdeckého hlediska ho totiž nelze zařadit k špičce královny motorsportu.

Když Daniel Ricciardo působil v Red Bullu a hned během první sezóny dokázal porazit Sebastiana Vettela, mnozí mu předpovídali hvězdnou kariéru. Poté však na scénu přišel Max Verstappen a Australanův rozchod s červenými býky.

Nebyl to však jeho stint s Renaultem, který by mu zničil pověst. Prakticky od svého příchodu do McLarenu nedokázal najít pevnou půdu pod nohama, což se nakonec skončilo podle očekávání: McLaren ho vyměnil za jasnější klenot australského motorsportu.

Dnes je Ricciardo zpět, ale ne pro své výkony, ale aby táhl marketing, prohlásil Jacques Villeneuve. „Ricciardo je čistě imageový produkt a produkt moderních sociálních sítí,“ prohlásil mistr světa z roku 1997. „Jeho dlouhou kariéru nemůžete odůvodnit výsledky. To prostě nejde. Nesedí to.“

„Je to úžasné. Může poděkovat Netflixu a podobným záležitostem: Jeho úsměvu a přístupu před kamerami v paddocku. Ve finále ani proti Cunodovi nepodává okouzlující výkony. Přináší však do Formule 1 hodnotu, a proto je tu,“ našel přínos Daniela Ricciarda jeden z jeho největších kritiků.

Podle Villeneuvea i v juniorské akademii Red Bullu se najdou jezdci, kteří by ho z hlediska výsledků dokázali adekvátně nahradit. „Je tam spousta pilotů, kteří jsou stejně rychlí jako on, ale nemají jeho image. V tom případě můžete rovnou vzít toho imageového.“

Toto není poprvé, co si Ricciardo musel vyslechnout kritiku ze strany kanadského šampiona za to, že se jen „usmívá v reklamách“. Na podzim minulého roku jsme zachytili i následující vyjádření: „Děti, které se chtějí jednou stát jezdci, bych se zeptal: Chcete se jimi stát z vášně (k motorsportu) nebo chcete být jako Daniel Ricciardo – usmívat se v reklamách?“

Související zprávy