logo F1live.cz

Verstappen očekává vyrovnanou kvalifikaci, i když „ostatní více vytočili motory“

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 3. 2024

Je to zřejmě obrázek, na který si budeme muset zvyknout. Ať vypadají výsledky tréninků jakkoliv vyrovnaně, převaha Red Bullu v závodním tempu je prostě příliš výrazná. I když první den v Džiddě přinesl několik zajímavostí, k narušení celkového obrazu rozhodně nedošlo.

Když Fernando Alonso zajel s poměrně velkým přehledem nejrychlejší čas ve druhém volném tréninku, jeho Aston Martin působil úplně jinak než v Bahrajnu. Samozřejmě, i minulý víkend ukázal monopost AMR24 kvalitní kvalifikační tempo a poté v závodě propadl. Něco podobného můžeme očekávat i v Džiddě.

Stejně tak můžeme očekávat, že Red Bull bude na tomto okruhu opět nedostižný. Před týdnem dával Max Verstappen v závodě soupeřům asi čtyři desetiny na kolo a velmi podobný obrázek můžeme očekávat i tento víkend.

„Myslím si, že to byl dobrý den,“ řekl po skončení prvních dvou tréninků Verstappen. „V prvním tréninku je trať vždy trochu kluzká, i když musím říct, že na městský okruh bylo vše velmi dobře připravené a trať nebyla příliš špinavá. Ve druhém tréninku jsme měli dobré tempo, v závodních i kvalifikačních simulacích, takže celkově jsme se toho hodně naučili.“

Drobná poznámka k „městskému okruhu“ v Džiddě. Tuto trať už nemůžeme považovat za městskou v pravém slova smyslu. Některé její úseky kdysi sloužily jako cesty mimo motoristické akce, ale dnes je už celoročně uzavřená. Před pár týdny se tu například uskutečnily třídenní testy dívčí série F1 Academy, což jen dokazuje, že z Džiddy se stal trvalý okruh v pravém slova smyslu.

„Samozřejmě je tu pár věcí, které chceme vylepšit při jízdě na jedno kolo. Myslím si však, že ostatní týmy více vytočili své motory, podobně jako v Bahrajnu, takže i to musíme brát v úvahu. Když jsme začali závodní simulace, měl jsem velmi dobrý pocit. S tím jsem spokojený,“ řekl dobře naladěný Verstappen.

„Cítím se sebevědomě i při jízdě na jedno kolo, ale podle mě bude vše opět velmi těsné. Řekl bych, že některé týmy byly v kvalifikačních simulacích asi rychlejší než my, ale naše auto je zase lepší v těch závodních,“ dodal Max.

Související zprávy