logo F1live.cz

Na McLaren s Mercedesem ztrácíme dvě nebo tři desetiny, hlásí Alonso

Fernando Alonso
© LAT/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár17. 3. 2024

Zatímco loni o této době sbíral jedno pódium za druhým, v současnosti má pro Fernanda Alonsa cenu zlata i páté místo – obzvláště, když poráží soupeře, kteří disponují o něco rychlejším monopostem. Španělovi se to podle vlastních slov podařilo v Saúdské Arábii, kde si na konto připsal cenný skalp Landa Norrise, Olivera Bearmana a oboch pilotů Mercedesu.

Zatímco v Bahrajnu se před Alonsa dostal celá řada soupeřů, v Židdě nic takového dvaačtyřicetiletý matador nedopustil. Po startu ze čtvrtého místa si sice o jednu příčku pohoršil, ale vzhledem k tomu, že za sebou zanechal hned čtyři jezdce, kteří – podle Španělových slov – disponují kvalitnějším materiálem, je se svým výkonem v závodě nadmíru spokojen.

„Myslím si, že v Saúdské Arábii jsme si počínali ve srovnání s Bahrajnem o poznání lépe,“ nechal se slyšet mistr světa z let 2005 a 2006. „V pátek jsme nasadili soubor novinek, který fungoval opravdu dobře. Domnívám se, že jsme si výkonnostně o něco polepšili.“

Přesto se má Aston Martin podle Alonsa na soupeře stále v čem dotahovat. „Na McLaren a Mercedes nám chybí dvě nebo tři desetiny vteřiny na kolo. Jejich náskok se pokusíme smazat, co bude náročnou, ale pěknou výzvou. Čeká nás zajímavá sezóna,“ poznamenal Alonso, který říká, že Aston Martin musí popracovat zejména na závodní rychlosti – kvalifikační se zdá být dosud dostačující.

„V závodě jsme na McLaren s Mercedesem ztráceli dvě nebo tři desetiny, v případě Red Bullu a Ferrari to bylo o něco víc. V kvalifikaci se však zdáme být soupeřem vyrovnaným partnerem. Proto musíme popracovat především na závodním tempu.“

Za nejcennější skalp z Džiddy považuje Alonso ten Russellův. Brit se na rodáka z Ovieda dotahoval v podstatě celý závod, ale nakonec pilota Aston Martinu nepředběhl.

„V závodě jsem byl pod enormním tlakem. Nesmírně jsem na to totiž tlačil, ale (čtvrtý) Oscar se mi neustále vzdaloval. Výrazně rychlejší byl i George za mnou. Nejhůře na tom všem bylo, když jsem si během výjezdu bezpečnostního vozidla uvědomil, že do konce závodu zbývá ještě 43 kol.“ Nakonec však Alonso jezdce Mercedesu dokázal udržet za sebou a připsat si na konto nesmírně cenných a vydřených deset bodů.