logo F1live.cz

Russella obešli Hamiltonovy problémy: Cítil jsem se celkem pohodlně

George Russell
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 3. 2024

Mercedes v Albert Parku zatím pokračuje tam, kde v Džiddě skončil. Tým experimentuje a hledá řešení, zatímco Red Bull jede s velkým náskokem na čele a Ferrari si užívá výhody stabilní platformy. V pátek v Austrálii na tom byl opět lépe George Russell, který se však také nevyhnul výletům mimo trať.

Zatímco Lewis Hamilton se opět potácel na konci pole s nevýraznými časy a experimentálním nastavením, George Russell působil značně spokojenějším dojmem. I když jeho časy na Red Bull a Ferrari nestačily, rozhodně vypadal a působil lépe než jeho týmový kolega.

„I když jsem to v některých okamžicích musel krotit, všechno bylo pod kontrolou,“ řekl s úsměvem britský závodník. „Pole se v prvním tréninku zdálo být celkem vyrovnané, když jsme měli nějakých deset aut ve dvou desetinách. V druhém tréninku se to trochu roztáhlo. Byl jsem na cestě za velmi dobrým kolem, ale v posledních dvou zatáčkách jsem měl drobné problémy.“

„Myslím si však, že v tomto roce to s měkčími pneumatikami bude náročnější v neděli. V předchozích letech se zde závody daly s přehledem odjet na jednu zastávku, zatímco podle dosavadního průběhu se zatím zdá, že v tomto případě to bude jinak,“ řekl Russell.

S tímto závěrem by však ne každý souhlasil. Albert Park je po přestavbě málo abrazivní okruh s množstvím dlouhých rovinek, které pneumatiky příliš nezatěžují. I když Pirelli na tento závod nominovalo měkčí směsi, ve volných trénincích dosáhli Charles Leclerc a Max Verstappen svých nejrychlejších časů na měkkých pneumatikách na druhý pokus, takže degradace se zatím nezdá být kritická.

George však beztak vypadal mnohem spokojenější než jeho týmový kolega, který skončil ve druhém volném tréninku osmnáctý a nepochopil, jak mohou mít jeho soupeři tak dobré tempo. Jeho šéf Toto Wolff později vysvětlil, že Lewis se stal obětí experimentů, na které se však rozhodně nestěžoval jeho týmový kolega.

„Od začátku jsem se cítil celkem pohodlně. Po Bahrajnu a Saudské Arábii jsme provedli několik změn. Stále se snažíme pochopit toto auto a vše se mění v každém kole, učíme se stále více a více a snažíme se ho dostat do ideálního okna,“ řekl Russell s výrazem, který se nepodobal na trápení Hamiltona.

„Náš tým v továrně pracuje na simulátoru, aby z monopostu vymáčkl více výkonnosti. Uvidíme, co přinese sobota, protože nový den je často velmi odlišný,“ dodal Russell.