logo F1live.cz

Marko filozofuje: Je Cunoda tak dobrý nebo Ricciardo tak slabý?

Júki Cunoda
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík3. 4. 2024

Interní porovnání pilotů stáje RB patří k tomu nejzajímavějšímu a nejpřekvapivějšímu, co jsme viděli v dosavadním průběhu sezony. Ne že by nikdo nevěřil Júkimu Cunodovi, nebo málokdo věřil Danielovi Ricciardovi, ale opravdu málokdo očekával takto jednoznačnou nadvládu japonského závodníka. Ten byl na prvních třech velkých cenách jednoznačně lepší než Ricciardo a ani Helmut Marko nemá pro tuto skutečnost úplné vysvětlení, přitom on má obvykle odpověď na každou otázku.

Pomyslnou korunu posadil Cunoda na hlavu spekulací okolo svého týmového kolegy v Austrálii. Daniel na domácí půdě vypadl už v Q1, zatímco Júki postoupil do Q3 a nakonec vybojoval nesmírně cenných (a zatím jediných) šest bodů pro svůj tým. Jak může být Japonec na začátku sezony o tolik lepší než osminásobný vítěz velké ceny?

„Všichni si nad tím láme hlavu,“ přiznal poradce Red Bullu Helmut Marko pro LAOLA1.at. „Daniel je obecně pomalejší než Júki. Pokaždé mu něco nesedlo, což je překvapující, protože na předsezónních testech to z jeho strany vypadalo dobře. Júki je však v současnosti jasně rychlejší z této dvojice.“

Před startem nového ročníku často padala otázka, zda Ricciardo nahradí Péreze v Red Bullu. Dnes se to už nikdo neptá a všichni si jako by až teď uvědomili, že ve hře musí být i Cunoda. V tomto směru však zůstává Marko opatrný. „Na porovnání potřebujete dalšího jezdce. Otázka je, zda se Cunoda zařadil mezi špičku, nebo je Daniel tak slabý? Po třech závodech na třech úplně odlišných okruzích stále neexistuje objektivní odpověď,“ řekl Marko.

V rozhovoru přišla otázka i na jeho bývalého svěřence Carlose Sainze, který v Austrálii ohromil motoristickou veřejnost. Jelikož je Španěl bez smlouvy na novou sezónu, je přirozeným kandidátem i na sedačku Sergia Péreze.

„Samozřejmě, jeho forma je fascinující. Musíte si však uvědomit, že Checo odjel letos tři velmi dobré závody. V Melbourne zaostal kvůli poškozené podlaze a degradaci pneumatik. Jeho jedinou slabinou jsou kvalifikace a pokud je dokáže zlepšit, tak není o čem. Atmosféra v týmu je velmi dobrá i díky němu,“ řekl Marko.