logo F1live.cz

Nebudeme tak rychlí, varuje Piastri

Oscar Piastri
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala18. 4. 2024

Zatímco do Suzuky vstupoval McLaren v pozici černého koně víkendu, do Šanghaje přichází s podstatně nižšími očekáváními. Podle Oscara Piastriho by britský tým neměl vypadnout z TOP10, i on však vyjádřil obavu z charakteristiky okruhu.

Je to poměrně přímočaré. Silnou stránkou McLarenu jsou již dlouhodobě rychlé zatáčky, zatímco slabou stránkou jsou pomalé sekce. A pokud si prohlédnete jedno kolo na trati v Číně, zjistíte, že je na ní mnoho pomalých zatáček a dlouhá rovinka, kde papájoví také zrovna neexcelují.

„Už dlouhodobě nejsme nijak skvělí v pomalých zatáčkách, kterých je zde mnoho. Naše silné stránky jsou ve vysokorychlostních zatáčkách. Takové zde kromě sedmé a osmé v podstatě ani nejsou,“ konstatoval Oscar Piastri, který narážel na dvě rychlé zatáčky ve střední části okruhu.

McLaren však nepřichází se sklopenýma ušima. Během sprintového víkendu na novém asfaltu a při potenciálně nepředvídatelném počasí se může stát opravdu cokoliv. Britský tým akorát možná nebude třetí silou jako v Japonsku, kde v kvalifikaci zdolal Ferrari.

„Pokud řeknu, že se možná trochu budeme trápit, tak tím pořád myslím, že to bude velmi těsné mezi námi, Mercedesem a Astonem. Párkrát jsme byli i o něco blíže k Ferrari, tady však od něho zřejmě budeme o něco dál,“ pokračoval třiadvacetiletý Australan.

Pokud si vzpomeneme na dosud poslední podnik z Číny z roku 2019, na to má McLaren velmi nemilé vzpomínky. Lando Norris a Carlos Sainz vypadli už v Q2, a jejich závod prakticky skončil v prvním kole poté, co oba doplatili na kontakt s Daniilem Kvjatem. Britský tým naposledy v Šanghaji bodoval v roce 2018 po sedmém místě Fernanda Alonsa, který tehdy na slabém monopostu v závěru předjel Sebastiana Vettela s poškozeným autem.

Uvidíme McLareny tento víkend stabilně v první desítce? „Určitě to bude pořád na TOP10. Cokoliv jiného by znamenalo, že je něco velmi špatného. Jednoduše očekáváme, že nebudeme až tak konkurenceschopní jako v Austrálii a Japonsku,“ prohlásil Piastri.

Australský mladík patří k pilotům, kteří v Číně ještě nikdy nejezdili. Na druhé straně, pro všechny to bude první zkušenost na tomto okruhu s auty současné generace.

„Kluci, kteří zde jezdili mnohokrát, mají zkušenost s okruhem. Nikdo zde však pět let nezávodil, čili pro mě je to určitě výhodnější pozice, než kdyby se zde jezdilo například před dvěma lety. Nejsem v této situaci sám. Budu mít jen hodinku před sprintovou kvalifikací, abych si na trať zvykl. Z prvního dojmu vypadá fakt úžasně. Je zde spousta unikátních zatáček, jako například první a druhá, či nájezd na zadní rovinku. Taková místa jinde v kalendáři nemáme,“ uzavřel Oscar Piastri.