logo F1live.cz

V Číně dominoval Verstappen před fantastickým Norrisem

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 4. 2024

Max Verstappen neměl problémy ani na Velké ceně Číny. S výjimkou zastávek v boxech vedl nizozemský závodník od startu do cíle a zaslouženě zvítězil. Hrdinou dne se však stal Lando Norris, který s přispěním výjezdu bezpečnostního vozu vybojoval fantastické druhé místo. Pilot McLarenu měl vynikající tempo a nečekaně dokázal zdolat i třetího Sergia Péreze na Red Bullu.

Do závodu výborně odstartoval Fernando Alonso, který zvolil široký průjezd první zatáčkou a dostal se na druhé místo před Sergia Péreze. Naopak pohoršili si piloti Ferrari, kteří ztratili pozice ve prospěch Nica Hülkenberga a George Russella. Radost neměl ani Lewis Hamilton, který na startu z osmnáctého místa obul měkké pneumatiky v naději, že postoupí dopředu. Ve 3. kole však byl stále jen devatenáctý.

V 5. kole obnovil Pérez pořádek, když se propracoval přes Alonsa na druhé místo. Aston Martin využíval své pneumatiky očividně více než ostatní týmy, což potvrdil v 7. kole Lando Norris, který také předjel Alonsa a dostal se na třetí místo. V 9. kole se konečně vrhli do útoku i piloti Ferrari. Začal Charles Leclerc krásným manévrem na George Russella v první zatáčce.

V 11. kole si monacký závodník poradil i s Piastrim, který měl DRS na obranu od Alonsa, ale ani to mu nepomohlo. Přesně v té době zamířili k mechanikům Alonso a Russell jako první z předních jezdců. Na konci 13. kola je následovali oba piloti Red Bullu. Pro zajímavost, Verstappena „vybavila“ posádka týmu za 2,1 sekundy, Péreze dokonce za 2,0.

Na konci 17. kola bylo jasné, že piloti Ferrari a Lando Norris si pohrávají s myšlenkou na jednu zastávku v boxech. V tomto okamžiku přezul Carlos Sainz. Ve 20. kole však přišel důležitý obrat v závodě. Motor v Ferrari v útrobách Sauberu Valtteriho Bottase to nevydržel a finský závodník zastavil v jedenácté zatáčce. To byla fantastická zpráva zejména pro Leclerca a Norrise, kteří spolu s mnoha dalšími využili virtuálního safety caru a zamířili do boxů.

Místo virtuálního safety caru nakonec vyslalo ředitelství závodu na trať Bernda Mayländera, takže celé pole (včetně strategií) se nám opět vyrovnalo. Většina jezdců však měla obuté čerstvé hardy, což by znamenalo, že téměř všichni se pokusí dojet do cíle bez nutnosti opět zastavit v boxech.

Na začátku 27. kola přišel dlouho očekávaný restart, ale nejezdili jsme příliš dlouho. K jednomu incidentu došlo ještě před zelenou, když Stroll ve vlásence nabral Ricciarda. Došlo tam ke zvláštnímu zpomalení celého pole a více těsným průjezdům. Krátce po restartu se srazili Magnussen a Cunoda. Japonský závodník musel odstoupit, Dán se po přezutí prasklé pneumatiky vrátil na trať.

Pár kol si tak opět odkroužil Bernd Mayländer a na začátku 32. kola se závod opět restartoval. Když zavály zelené vlajky, začalo být jasné, že McLaren v rukou Landa Norrise má lepší tempo než Ferrari Charlese Leclerca. Spokojen nemohl být ani Sergio Pérez, kterému se podařilo dostat přes pilota Ferrari až ve 39. kole. Dokázal to na méně obvyklém místě v šesté zatáčce.

Scuderia zjevně nenaplňovala vlastní očekávání. Charles Leclerc hlásil, že jeho monopost na hardech “není skvělý”, což potvrdil i Carlos Sainz, který se krátce musel bránit před Georgem Russellem. Kromě toho však probíhal závod v této fázi naprosto klidně.

Na konci 43. kola zamířil k mechanikům Fernando Alonso, který také zastavil během výjezdu bezpečnostního vozu a z nějakého důvodu obul měkké pneumatiky. Ty však nevydržely a Alonso měl před sebou herkulovskou roli probít se na čerstvých středně tvrdých pneumatikách z dvanáctého místa co nejvýše v pořadí.

Alonso bojoval jako lev a postupoval vpřed. Nechybělo mnoho a skončil by ve zdi, když téměř vyletěl v poslední zatáčce. Španěl musel využít všech svých reflexů a všechno své jezdecké umění, aby se udržel na trati. Dostal se však poměrně daleko a Čínu opouští se sedmi body za sedmé místo a nejrychlejší kolo závodu.

Sergio Pérez si nevzal příklad z pilota Aston Martinu a nedokázal ani stáhnout ztrátu na Landa Norrise, natož ho ještě předjet. Verstappen nabral na pilota McLarenu čtrnáctisekundový náskok, zatímco Pérez na něj ztratil necelých pět vteřin a skončil třetí. Zvítězil tak Verstappen před jezdcem dne Norrisem a Pérezem.

Bodovanou desítku doplnili: Leclerc, Sainz, Russell, Alonso, Piastri, Hamilton a Hülkenberg.

Příští víkend si od Formule 1 odpočineme, za dva týdny budeme pokračovat dalším sprintovým víkendem v Miami.“

Závod - GP Číny 2024

Lando Norris
Max Verstappen
Sergio Pérez
JezdecTýmČasKolaGridNej. koloBody
1.
Max Verstappen
Red Bull1:40:52,554561.1:38,40625
2.
Lando Norris
McLaren+13,773564.1:38,75118
3.
Sergio Pérez
Red Bull+19,160562.1:39,38815
4.
Charles Leclerc
Ferrari+23,623566.1:39,38412
5.
Carlos Sainz
Ferrari+33,983567.1:39,76410
6.
George Russell
Mercedes+38,724568.1:40,1128
7.
Fernando Alonso
Aston Martin+43,414563.1:37,8107
8.
Oscar Piastri
McLaren+56,198565.1:39,7394
9.
Lewis Hamilton
Mercedes+57,9865618.1:40,8352
10.
Nico Hülkenberg
Haas+1:00,476569.1:40,8151
11.
Esteban Ocon
Alpine+1:02,8125613.1:40,937
12.
Alex Albon
Williams+1:05,5065614.1:40,790
13.
Pierre Gasly
Alpine+1:09,2235615.1:39,198
14.
Kuan-jü Čou
Stake+1:11,6895616.1:38,633
15.
Lance Stroll
Aston Martin+1:22,7865611.1:39,444
16.
Kevin Magnussen
Haas+1:27,5335617.1:41,077
17.
Logan Sargeant
Williams+1:35,1105620.1:41,000
-
Daniel Ricciardo
RBnedojel3412.1:40,994
-
Júki Cunoda
RBnedojel2719.1:41,593
-
Valtteri Bottas
Stakenedojel2010.1:41,276

Live