logo F1live.cz

Aha, GP, podívej! Verstappen na konci závodu demonstroval svoji hegemonii

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala21. 4. 2024

Max Verstappen má za sebou další závod, ve kterém se téměř vůbec nezpotil. Opět předvedl suverénní výkon a z víkendu v Číně si odnáší plný počet bodů. Za dominantní jízdou dal i netradiční tečku, jako by chtěl veřejnosti ukázat, že si na trati může dělat, co jen chce.

Když hokejista míří osamocený na prázdnou branku, občas se stane, že místo klidného dopravení puku téměř roztrhne síť po střele příklepem. Taková demonstrace není vůbec nutná, ba dokonce zvyšuje riziko, že si hráč udělá ostudu a netrefí. Na soupeře však podobnými gesty zvykne zapůsobit a protihráči se mu mohou pokusit srovnat myšlenky.

Max Verstappen na konci nedělní Velké ceny Číny předvedl podobný příklep do prázdné branky, přestože se nemusel bát krosčeku ani nárazu na mantinel. „Teď se podívej na palubní záběry!“ zahlásil ve vysílačce v nájezdu do čtrnácté zatáčky, ve které měl pro inženýra Gianpiera Lambiaseho připravené překvapení; vycházel z ní driftem na znak totálního rozdrcení konkurence.

V rozhovoru pro Viaplay se k tomuto momentu vrátil. Prozradil, že skutečně šlo o úmysl, dokonce předem plánovaný. „Ano, GP-mu jsem řekl: ‘GP (Gianpiero Lambiase), podívej se na palubní záběry!“ rozesmál se vítěz 50 procent velkých cen od poslední návštěvy F1 v Číně.

Reportéra zajímalo, jak se k tomu Verstappen vůbec dostal. Měl snad takový náskok, že se odvážil riskovat i krátký výlet do štěrku? „Nuže, monopost Formule 1 není navržen k tomu, aby dokázal driftovat. Kdyby to bylo auto rallye, mohl bych se s ním docela otočit! V autě F1 je to však o něco náročnější.“

„Samozřejmě, v tu chvíli jsme byli daleko vpředu. Je přece povoleno se trochu pobavit!“ zeširoka se usmíval a měl proč. Upevnil si svůj náskok v šampionátu před Sergiem Pérezem, který ho jen stěží může ohrozit. Nejbližší soupeři z řad konkurence zaostávají ještě výrazněji.

I v neděli to byla procházka růžovým sadem. „Ano, byl to docela dobrý den. Auto jsme od sprintu do kvalifikace trochu vylepšili a cítil jsem to i v dnešním závodě. Myslím, že jízda v něm byla konzistentnější. Na každé směsi jsem byl velmi spokojen.“

„Tato trať je dost náročná na pneumatiky, takže jsem je pořád manažoval, abych to zvládl z hlediska délky stintu. Byl to však neskutečný víkend. Jízda v autě mě opravdu bavila,“ shrnul své dojmy holandský rychlík.

Maxe Verstappena v neděli „otravoval“ jen Bernd Mayländer. Když se už dostal do rytmu, musel pro safety car zpomalit. „Samozřejmě, že je to otravné, vždyť jsem si už vypracoval dost velký náskok. Na druhé straně mi to nedělalo velké starosti, protože v autě jsem se cítil opravdu dobře. Věděl jsem, že potřebuji jen čistý restart a koncentrovat se na sebe. Vypadalo to tak, že jsme měli o dost lepší rychlost než ostatní.“