logo F1live.cz

Krack nesouhlasí s verdiktem: Komisaři jsou na Lancea a Fernanda velmi přísní

Nehoda Lancea Strolla a Daniela Ricciarda
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala22. 4. 2024

Lance Stroll si po Velké ceně Číny musel vyslechnout pořádně ostrou kritiku. Daniel Ricciardo na něm nenechal nitku suchou a za pravdu mu dali i komisaři, když Kanaďanovi napařili desetisekundový trest. Šéf Aston Martinu Mike Krack však zůstal jako opařený. Má totiž pocit, že FIA si zasadla na Lance Strolla s Fernandem Alonsem.

Mistrovské ambice Lawrence Strolla se jen stěží dají brát vážně, pokud včas nevyřeší jezdeckou otázku. Vyhodit syna z vlastního týmu a uznat, že snad není nejvhodnějším kandidátem do bojů o první příčky je obtížné, ale zřejmě se tomu nebude dát vyhnout.

Stroll pravidelně nestíhá Fernandovi Alonsovi a Aston Martin v konstruktérském šampionátu obírá o lepší umístění. Když se k tomu přidají tak fatální chyby jako v Šanghaji, šéf týmu by měl mít hlavu ve smutku. I on však musí držet „stranickou linii“ a přimhouřit jedno či rovnou obě oči, jak to snad udělal i Lance Stroll před restartem, když trefil Daniela Ricciarda.

„V poslední době byli komisaři na Lancea a Fernanda přísní,“ uvedl šéf stáje Mike Krack. „Platí to i o tomto víkendu. Viděli jsme to ve sprintu, viděli jsme to v Melbourne. Dnes při Lanceovi vynesli velmi, velmi rychlý verdikt bez skutečného pochopení situace. Podle mě to bylo velmi rychlé a velmi přísné rozhodnutí. Je to prostě tak.“

Byl tedy Stroll v celé nehodě nevinně? Krack argumentuje podobně jako kanadský závodník, podle něhož zkrátka doplatil na řetězovou reakci, kterou spustil jeden z jezdců vpředu. Stroll údajně nepočastoval výrazem „idiot“ Daniela Ricciarda, ale jezdce vpředu, který to celé způsobil. O tom sice netušil, ale shodou okolností to byl Fernando Alonso, kdo přebrzdil a téměř vrazil do Carlose Sainze. Stroll však měl více než dost prostoru k zabrzdění, kdyby se díval před sebe a ne doprava…

„Myslím si, že to byla řetězová reakce. V konečném důsledku jste viděli Fernandovo přebrzdění. Myslím si, že všechny to tam trochu zaskočilo,“ hájil svého jezdce Krack nejlépe, jak jen mohl. „V tu chvíli jsme byli rádi, že jsme nepřišli o obě auta, protože si myslím, že to začalo vpředu.“

„Byl bych rád, kdyby se tato situace posuzovala o něco detailněji. Pokusili jsme se o tom pohovořit, ale verdikt byl velmi rychlý a vina padla na Lancea. Dostal desetisekundový trest navíc k poškozenému přednímu křídlu,“ povzdechl si dvaapadesátiletý Lucemburčan.

V Aston Martině cítí křivdu. V předchozím průběhu sezóny si všimli několika incidentů, které nebyly potrestány, ale v případě konzistentního rozhodování podle Mikea Kracka měli.

„Můžete se na to dívat, jak chcete,“ pokračoval Krack. „Naposledy v Melbourne dostalo trest auto vpředu. Pokud si vzpomínáte, dokonce bez toho, aby došlo k dotyku. Tentokrát bylo na vině auto vzadu.“

„Podívejte, například Lance v prvním kole v Bahrajnu se roztočil, musel se vracet přes celé pole, ale žádný trest nepřišel pro toho, kdo kolizi způsobil. Takže opět platí, že konzistentnost není moc velká. Takový z toho máme pocit,“ zněla kritika do řad FIA.

I komisaři mohou občas udělat chybu, připustil nakonec šéf stáje a doplnil, že jediným způsobem, jak na to nedoplatit, je jezdit jako Max Verstappen. „Je to frustrující, ale na druhé straně všichni jsme jen lidé. Každý se snaží podat nejlepší výkon. Je to frustrující, ale nejlepším receptem je mít nejrychlejší auto a utéct. Max takové tresty nedostává. Je na nás, abychom z toho udělali realitu.“