logo F1live.cz

Pérez si nedokázal poradit s McLarenem, ale cítí blížící se vítězství

Sergio Pérez
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala22. 4. 2024

Sergio Pérez má sice suverénně nejlepší monopost ve startovním poli, ale v nedělním závodě si toho nevšiml snad ani on sám. Zatímco Max Verstappen v čele mohl mít pocit, že závodí proti autům z F2, jeho týmový kolega se neuměl dostat přes McLaren. Po závodě vysvětloval, co ho tentokrát brzdilo.

Na Mexičanovy průměrné výkony jsme si zvykli, ale na jednu věc si fanoušci zvyknou jen těžko: na absolutní dominanci jednoho jezdce, které se jeho týmový kolega v podstatě jen přihlíží. Před každým závodem sice avizuje, že by chtěl zaútočit na vítězství, ale pak přijde na lámání chleba.

Jinak to nebylo v Číně. Sergio Pérez po kvalifikaci mluvil o útoku na první příčku a dokonce i oficiální web Formule 1 mu to uvěřil. V předzávodové analýze avizoval, že bychom mohli vidět “napínavou bitvu mezi Red Bully”. Pokud jste se na ni těšili, zuby vám klaply naprázdno.

“Víkend jsem uzavřel se dvěma třetími místy, ale dnes jsem chtěl víc. Před závodem jsem měl o něco větší očekávání,” přiznal Sergio Pérez v zóně pro novináře. “Ve sprintu to vypadalo velmi slibně, ale dnes jsme toho zkrátka nedokázali využít.”

Otevření parc fermé tentokrát Mexičanovi nepomohlo. “Udělali jsme pár změn, které nám možná ubraly něco z naší výkonnosti. Myslím si, že jsme na tom byli o trochu hůře než v předchozí části víkendu.”

Pozávodní rozhovory vedl Nico Rosberg a pilota Red Bullu se bez okolků zeptal, proč ztrácel na svého kolegu i více než půl sekundy na kolo. Jeho bezprostřední vysvětlení jsme už slyšeli, a víc na toto téma prozradil na tiskové konferenci.

Zarážející byl zejména poslední stint, ve kterém se Pérez nejprve dostal přes Leclerca, ale pak se k Norrisovi neuměl ani jen přiblížit. “V tu chvíli už byla mezera dost velká. Vzhledem k tomu, jak měl v prvním stintu dobrou rychlost i po stránce opotřebení pneumatik, jsem věděl, že to bude těsné. Po několika kolech souboje s Charlesem jsem ho [Charlese] předjel. Když jsme měli stejnou rychlost [s Norrisem], hra skončila. Pneumatiky už byly příliš vyždímané. Dostáváte do nich tolik energie, že se už nevrátí.”

“Toto místo se vyznačuje vysokou degradací a zaplatil jsem za to. To byl však jediný způsob, jak se dostat přes Charlese, protože jsme věděli, že máme stejně staré pneumatiky a přes Charlese se dostává velmi těžko,” vysvětloval smířený s výsledkem.

Sergio Pérez v neděli dostal i otázku s výhledem do blízké budoucnosti: Jeho výkony se přece minimálně ve srovnání s loňským rokem zlepšují, tak první vítězství už musí být blízko, ne? “Určitě. Máme mnohem silnější víkendy, v tréninku a kvalifikaci jsme byli na jedné úrovni. Jde jen o to, abychom od prvního kola mohli odjet vlastní závod. Snad to brzy přijde.”