logo F1live.cz

Norris nic neskrývá: Kdybychom očekávali takový víkend, řekli bychom to

Lando Norris
© X/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala23. 4. 2024

Z vyjádření McLarenu před víkendem v Šanghaji se mohlo zdát, že Lando Norris s Oscarem Piastri budou bojovat o první desítku. Výkonnostně na tom byli nakonec výrazně lépe. Podle Norrise to překvapilo činovníky McLarenu stejně jako fanoušky.

Relativně pomalé zatáčky s 1,2 kilometru dlouhou rovinkou v McLarenu vzbuzovaly respekt. Monopost MCL38 totiž vyniká na přesně opačném typu okruhu. I přesto Lando Norris získal sprintovou pole position a i když sprint mu vůbec nevyšel, hlavní bod programu dopadl na jedničku. V boji o druhé místo dokázal porazit i jeden z Red Bullů.

„Prostě jsme byli rychlejší, než jsme si mysleli. Máme omezení a na místech, kde jsme očekávali, že se budeme trápit, jsme neměli až takové problémy,“ hodnotil VC Číny Lando Norris. „Tyto dlouhé zatáčky, jakou je i ta první, vždy patřily mezi naše slabiny. Část jednotky byla snad lepší, než jsme očekávali.“

Britský jezdec má jednu teorii, co mohlo jeho autu pomoci, ale ujistil, že McLaren s tím nepočítal. „Ještě stále se učíme o našem autě a je tu poměrně zvláštní asfalt. Možná nám to zahrálo do karet.“

„Nic si nevymýšlíme. Předložili jsme náš upřímný názor na to, kde chceme být. Kdybychom před víkendem věděli, že budeme silní, řekli bychom to. Celý rok jsme byli za Red Bullem a Ferrari, takže nemáme důvod si náhle myslet, že budeme vpředu. Nic nenasvědčovalo tomu, že budeme mít tak úžasný závod,“ pokračoval Norris.

Výsledek byl úžasný, ale v některých momentech byli fanoušci McLarenu zralí na odpadnutí. Když totiž Valtteri Bottas odstavil svůj monopost, chvíli trvalo, než ředitelství závodu aktivovalo fázi VSC. Co čert nechtěl, udělalo to přesně ve chvíli, kdy Norris projížděl kolem vjezdu do boxů.

Všichni jezdci za ním měli možnost zastavit „za pár drobných“ a Norris proklínal toto načasování. Kdyby se s Bottasovým monopostem dalo hnout, možná by vůbec nestihl projet celé kolo a přezout. „Padlo pár vulgarismů,“ přiznal pilot McLarenu s úsměvem. „Bylo zřejmé, že nastane fáze VSC, ale vůbec nepřicházela. Říkal jsem si: Vsadím se, že přijde ve chvíli, kdy budu projíždět poslední zatáčkou. A doslova to tak bylo!“

Maršálové potřebovali mnohem více času a ředitelství závodu povolalo na pomoc bezpečnostní vozidlo. McLarenu to nakonec pomohlo ještě více než jen obyčejná fáze VSC. „Určitě nám to pomohlo, protože Red Bully musely zastavit ještě jednou. To mě dostalo před Checa a mezi námi bylo Ferrari. Pravděpodobně mi to trochu zachránilo kůži.“