logo F1live.cz

Gene Haas má obavy z Bahrajnu: Potřebujeme auto, které je připravené vyrazit

Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 1. 2024

Tým Haas stojí na rozcestí a vstupuje do nové éry. Ve středu jmenoval druhého šéfa ve své krátké historii a rozloučil se s G üntherem Steinerem, který stál za zrodem stáje, byl s ní od prvního dne a v podstatě byl i jejím prvním zaměstnancem. Výměnou jednoho člověka na špičce pyramidy však obvykle nic nevyřešíte a práce se tím jen začíná.

Připomeňme si nejprve, jak skončila sezóna Haasu. Do Austinu přivezl tým rozsáhlý balík vylepšení, od kterých si sliboval obrovský krok vpřed. Ten však nepřinesl téměř žádné zlepšení. Tým před posledními dvěma velkými cenami učinil nečekané rozhodnutí a umožnil jezdcům nasadit odlišné balíky. Nico Hülkenberg jel se starým autem, Kevin Magnussen s novým. Výsledek? Podle slov jezdců byl na jedné trati lepší jeden, na druhé zase druhý.

Haas tak má tři měsíce zimní přestávky, aby s nejskromnější infrastrukturou a nejmenším rozpočtem rozluštil tento problém. Jak se může někdo v takové situaci objevit na předsezónních testech s mnohem konkurenceschopnějším monopostem a udělat velký krok vpřed? Vše je možné, ale takový cíl hraničí se science fiction.

Pozitivní je alespoň to, že majitel týmu Gene Haas si před touto situací nezakrývá oči, ale věří, že nový šéf má všechny předpoklady, aby přinesl změnu. „Hledali jsme uvnitř týmu. Ajao je v Haasu od prvního dne, zná jeho zákoutí a má nejvíce zkušeností,“ řekl americký podnikatel v rozhovoru pro F1.com.

„Největší starosti mi však dělá, že když pojedeme do Bahrajnu, musíme se tam objevit s autem, které je připravené vyrazit. Možná potřebujeme více technický přístup. Uvidíme, zda to přinese výhody,“ řekl Haas.

„Myslím si, že Günther měl více lidský přístup ke komunikaci s lidmi a ke všemu. Byl v tom velmi dobrý. Ajao je však velmi technický, dívá se na věci prostřednictvím statistik – toto děláme špatně a v tomto se potřebujeme zlepšit. Je to odlišný přístup. Opravdu potřebujeme udělat něco jinak, protože jsme si nevedli dobře. Po osmi letech jsme spadli na úplně poslední místo. Víc se k tomu nedá říct,“ prohlásil Američan.

Haas tak vybral nového šéfa z vlastních řad, přitom na trhu nebylo k dispozici vůbec málo alternativ. Otmar Szafnauer či Mattia Binotto se automaticky nabízejí jako zajímavé možnosti. „Společnost Haas Automation vedu více než 40 let. Když přivedete lidi zvenku, trvá jim šest měsíců až rok, než se všechno naučí. Kromě toho, často je ani nemáte rádi,“ prohlásil Haas.

„Je lepší sáhnout po lidech, které znáte. I když někdy nejsou dokonale vhodní, aspoň víte, co od nich dostanete. To se nám tu v Haas Automation celkem osvědčilo a tyto stavební kameny využívám i v týmu Formule 1. Raději chci lidi, které znám, kteří rozumí každodenní činnosti a rozumí lidem, než přivést někoho nového a riskovat, že narobí nepořádek,“ řekl Haas.

Související zprávy