logo F1live.cz

Nový monopost Haasu absolvuje premiéru 11. února. Co si od něho slibuje Komacu?

Ajao Komacu4
© X/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár21. 1. 2024

V pořadí devátý monopost Haasu se světu ukáže poprvé 11. února na trati v Silverstonu. Americký tým absolvuje ve Spojeném království tvz. filmovací den dva dny před začátkem oficiálních předsezónních testů a necelé tři týdny před započetím ročníku v bahrajnském Sakhiru. Co si od nového výtvoru z dílny Haasu s označením VF-24 slibuje šéf stáje Ajao Komacu?

Haas je jedním z týmů, který si před začátkem sezóny 2024 dává pořádně na čas. Američané dosud neuvedli, kdy hodlají oficiálně představit světu nový monopost, ale neoficiálně se tak stane 11. února v Silverstonu, kde absolvují tzv. filmovací den.

„Jedenáctého února absolvujeme filmovací den v Silverstonu a poté dva dny před začátkem oficiálních testů (které se uskuteční 21. až 23. února, pozn. red.) absolvujeme další filmovací den v Bahrajnu. Následně se představíme na oficiálních předsezónních testech,“ uvedl šéf týmu Ajao Komacu, který ve funkci nedávno nahradil Günthera Steinera.

Ročník 2023 byl pro Haas noční můrou. Kvalifikační tempo amerického celku bylo sice nadprůměrné, ale to závodní naopak přímo žalostné. Komacu avizuje, že v roce 2024 dojde v tomto ohledu ke zlepšení, ale upozorňuje, že zpočátku bude poslední tým uplynulé sezóny na své konkurenty co to ztrácet.

„Auto pro příšti rok bude jasným krokem vpřed,“ poznamenal Japonec. „Nemyslím si však, že se hned od začátku sezóny vyrovnáme konkurenci, vzhledem k tomu, že jsme s vývojem auta začali až tak pozdě.“

„Koncept auta jsme v loňském roce změnili na poslední chvíli a kvůli vylepšením, která jsme přinesli do Austinu, jsme byli nuceni přerozdělit naše zdroje. Ohledně auta, které představíme v Bahrajnu, jsem proto realista – ne však v negativním slova smyslu.“

Komacu zdůrazňuje, že i když bude Haas v Bahrajnu za soupeři o něco zaostávat, důležité je, aby zůstal tým soudržný. Pokud v garáži dojde k rozkolům, k ničemu dobrému to nepovede.

„Naši inženýři a zaměstnanci za nic nemohou, jsou to dobří lidé. Podstatné je, abychom v Bahrajnu představili auto – ledajaké. Ať budeme čelit jakýmkoli problémům, budeme se jim snažit porozumět a posunout se dopředu jako tým. Poslední co chceme je, aby docházelo napříč odděleními k rozkolům.“

„Jsme malý tým, takže interních problémů se musíme vyvarovat. Musíme zůstat soudržní, jinak nemáme nejmenší šanci,“ zakončil Komacu.

Související zprávy