logo F1live.cz

Potřeba vítězit je v Lewisovi zakořeněná, zní z Mercedesu

F_o1TgaWMAAx91-
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík22. 1. 2024

Lewis Hamilton čeká na vítězství od Velké ceny Saudské Arábie v roce 2021. Tehdy ještě bojoval o svůj osmý titul a měl velmi dobře našlápnuto, ale od památné Velké ceny Abú Zabí se vše v kariéře sedminásobného mistra světa postavilo na hlavu. Nyní je hladový po návratu na nejvyšší stupínek a osmém titulu, který se stal jeho kryptonitem. Podle technického ředitele Mercedesu Jamese Allisona na Lewisovi není ani stopa po ztrátě motivace a touhy vítězit.

Když od roku 2007 vyhrajete ve Formuli 1 alespoň jeden závod za rok, může náhlý propad a dvouleté čekání na vítězství způsobit ztrátu hladu po úspěších. V Mercedesu však tvrdí, že něco takového Lewis Hamilton prostě nemá v povaze. Dočká se konečně v roce 2024?

„Myslím si, že byste na startovním roštu jen těžko hledali jezdce, který by neměl motivaci,“ řekl médiím technický ředitel Mercedesu James Allison, kterého cituje Motorsport.com. „Podle mě to k nim tak trochu patří. A obecně platí, že čím jsou jezdci úspěšnější, tím mají více nutkavé potřeby vítězit.“

„V Lewisově případě je to jednoduše zakořeněná součást jeho osobnosti, takže není pochyb o jeho motivaci a touze vrátit se na nejvyšší stupínek. Zda se mu to však podaří, nebo ne, závisí spíše na vybavení, které mu dáme do rukou. On v sobě vždy měl schopnost vítězit,“ dodal Allison.

Oba piloti týmu mají smlouvy platné i na rok 2025, takže patří k menší části startovního pole, kterých by se přestupové spekulace v této sezóně neměly týkat. Práce Lewise Hamiltona a George Russella však začíná až koncem února na předsezónních testech. Během zimy to mají v rukách téměř výhradně inženýři v Brackley.

„Úkolem obou jezdců během zimy je především starat se o svou fyzickou kondici a ujistit se, že jsou psychicky připraveni. Kromě toho jsou v kontaktu s námi, aby byli informováni o našich úspěších a neúspěších při vývoji, stavbě a testování auta,“ říká Allison.

„V této části prakticky nemají jiné úkoly, než nás pozorovat při práci. Když auto vyjede na trať a začne s námi mluvit, jeho tlumočníkem je jezdec. Tehdy jejich hlasy začínají mít mnohem větší váhu. Během zimy se však jen připravují na novou výzvu,“ dodal technický ředitel Mercedesu.

Související zprávy