logo F1live.cz

Andretti vyvíjí podle aktuálních pravidel: Naše zdroje nám dodávají sebedůvěru

Nová základňa Andretti Global
© Twitter/Andretti Global
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 1. 2024

Andretti Global začal s novým rokem i další kolo kampaně za svůj vstup do Formule 1. Únor je časem představení týmů a monopostů, a tak si americký tým zřejmě řekl, že představí i ten svůj. Ačkoliv stále čekají na konečné potvrzení o svém vstupu do Formule 1 jako jedenáctý tým, to jim nebrání v práci na monopostu.

Andretti má aktuálně 70 vlastních lidí a 50 zaměstnanců General Motors. Ti všichni pracují na novém monopostu Formule 1, který se vyvíjí a vzniká na více místech. Máme tu pracoviště Andretti v britském Silverstone, výzkumné a vývojové práce probíhají i v továrně GM pro motorsport v Charlotte a tým využívá větrný tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem.

Na projekt dohlíží bývalý technický ředitel Renaultu Nick Chester, který se svým týmem pracuje bez záruky, že produkt svého úsilí někdy uvidí na trati. „Určitě bychom raději měli formální záruku vstupu a znali rok, abychom se na to mohli trochu soustředit,“ řekl anglický inženýr pro Motorsport.com.

„Myslím si však, že jsme velmi spokojeni s tím, jak probíhal proces na půdě FIA. Byl velmi přísný a my jsme splnili všechna kritéria. Soustředíme se a tlačíme na pilu, abychom měli konkurenceschopné auto, ať už vstoupíme do F1 v kterémkoliv roce,“ pokračoval Chester.

„Myslím si, že všichni jsme dostatečně sebevědomí s ohledem na finanční zdroje, jméno Andretti a spojení s GM. General Motors pracuje na vlastní pohonné jednotce pro rok 2028. Je hezké sledovat skupinu lidí, kteří se naladili na stejnou vlnu a opravdu si užívají růst nového týmu. Díky tomu je to celé zábavné a vzrušující,“ dodal bývalý technický ředitel Renaultu.

Ať to zní jakkoliv zvláštně, inženýři Andretti momentálně pracují na autě pro rok 2024, i když nikdy nevyjede na trať. Jiné předpisy však nemají k dispozici. Před rokem 2025 ještě pravidla mohou projít změnami a ty pro sezónu 2026 nejsou hotové.

„Nemáme datum, ale čím dříve se ho dozvíme, tím lepší auto dokážeme vytvořit,“ řekl Chester. „Je to opravdu složité, je to velmi těžká otázka, protože chceme mít potvrzení našeho vstupu a také datum našeho vstupu, abychom dokázali načasovat nábor zaměstnanců. Samozřejmě, že se rozrůstáme, ale po potvrzení vstupu to chceme ještě zrychlit.“

„Konečný datum je z hlediska výkonu trochu větším kompromisem. Můžete začít tlačit na pilu později, ale nakonec skončíte s horším autem. Čím déle se to protahuje, tím těžší je postavit konkurenceschopné auto,“ dodal Chester.

Andretti tak v současnosti testuje auto vyvinuté podle současných pravidel pro rok 2024, které nikdy nebude závodit, ať to zní jakkoliv zbytečně. Účelem je však v tomto případě hlavně nastavit procesy a sladit novou skupinu lidí, kteří přicházejí z různých týmů a v některých případech i z univerzit. „Snažíme se rozvíjet s autem podle současných pravidel a učit se s jeho geometrií. Zároveň se však snažíme zlepšovat od konceptu, CFD, testování ve větrném tunelu a vyhodnocování výsledků zpět k CFD. Snažíme se tedy zlepšit procesy a vyvinout auto pro rok 2024,“ řekl Chester.

Související zprávy