logo F1live.cz

General Motors se nechce vzdát a žádá setkání s FOM: Pokračujeme ve vývoji

Cadillac, ilustračné
© Wikimedia Commons
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 2. 2024

Snaha Michaela Andrettiho a General Motors o vstup do Formule 1 nevyšla. Toto spojení představovalo velké lákadlo. Sport by rád viděl čistě americký továrenský tým, ale žádá závazek a pravděpodobně i více peněz. Již brzy bude na světě nová Concordská dohoda, od níž se očekávají mnohem přísnější a dražší kritéria pro potenciální zájemce. Zdá se však, že General Motors jen tak něco neodradí.

Formule 1 prý navrhla Andrettimu a GM setkání, ale tato informace se nějak nedostala k jejímu adresátovi. Američané zahájili své přípravy, ale ty mohou být nakonec k ničemu. Zatím nevíme, jaké jsou po odmítnutí jejich další plány, ale minimálně automobilka avizuje, že hodlá o vstup do Formule 1 nadále bojovat.

Viceprezident společnosti pro výkonnost a motorsport Jim Campbell promluvil jménem General Motors poprvé veřejně po tom, co Formule 1 31. ledna odmítla přihlášku Andretti Global. „Z naší přihlášky s Andretti máme skvělý pocit. FIA ji zkoumala a porovnávala s dalšími zájemci a nakonec jí dala zelenou,“ prohlásil Campbell, kterého cituje Motorsport.com.

„FOM zveřejnila své stanovisko a my jsme je požádali o setkání. Budeme to řešit touto cestou. Věříme, že Andretti a Cadillac dokážou vybudovat konkurenceschopného uchazeče. Neříkáme, že je to jednoduché, ale z historie našich organizací víme uvést příklady, kdy jsme byli úspěšní v jiných kategoriích motorsportu. To platí jak pro Andretti, tak pro Cadillac. Naše týmy pokračují ve vývoji auta, takže asi tak nějak na tom jsme,“ prohlásil Campbell.

Z jeho slov to vypadá, že Američany odmítnutí od FOM ani trochu neurazilo. F1 totiž nepřímo, ale dost nápadně, naznačila, že jejich projekt a produkt nejsou dostatečně konkurenceschopné. Američané jsou však, jak se zdá, ochotni bojovat za svou přihlášku.

„Jak jsem řekl, věříme žádosti, kterou jsme předložili,“ řekl Campbell. „V ní jsme tlumočili schopnosti Andretti jako závodního týmu, tak Cadillacu jako výrobce a technologického celku. Naší žádosti důvěřujeme a žádáme o setkání s FOM.“

Na otázku, zda by vlastní pohonná jednotka Cadillacu mohla být připravená dříve než v roce 2028, Campbell zdůraznil, že značka je v každém případě omezena předpisy FIA. „Když se zaregistrujete jako dodavatel pohonných jednotek, musíte se řídit určitými konečnými termíny. V našem případě to byl červen minulého roku pro sezónu 2028. Pokud chcete přijít o rok dříve, tak jste se měli zaregistrovat o rok dříve. Taková jsou prostě pravidla,“ vysvětlil Campbell.