logo F1live.cz

Alonso brání Strolla: Lancova analýza a zpětná vazba je pro nás rozhodující

Fernando Alonso a Lance Stroll
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 4. 2024

Japonský víkend přinesl další vlnu kritiky na adresu Lance Strolla. Kanadský závodník v Suzuce opět selhal, zatímco jeho týmový kolega Fernando Alonso bojoval s McLareny a Mercedesy na hranici nejlepší pětky. Je prostý fakt, že Aston Martin by byl na celkovém čtvrtém místě, kdyby Stroll podával alespoň průměrné výkony. Jeho týmový kolega ho však tvrdohlavě brání.

Alonso se v průběhu minulé sezóny opět vyzbrojil svým tradičním způsobem komunikace, když kanadského závodníka chválil a vynášel do nebes. Dokonce o něm řekl, že „jednou bude vést tým“. Nuže, kdyby to tak bylo již dnes, s ohledem na výsledky bychom Aston Martin zařadili někam do středu pole.

Podle slov španělského matadora to však není tak jednoduché. „Nemyslím si, že tým staví auto kolem mě. Lance a já se snažíme co nejvíce pomáhat při vývoji. Řekl bych, že v některých podmínkách máme odlišné jízdní styly,“ řekl Alonso novinářům v Šanghaji.

„Myslím si, že Lance je ve srovnání se mnou citlivější na některé věci, což je pro tým velmi důležité. Lancova analýza a zpětná vazba je pro nás rozhodující pro zlepšení auta. Já jsem málo citlivý na některé věci, což není dobré,“ pokračoval Alonso, čímž svou přednost označil vlastně za nevýhodu.

„Oba se snažíme pomáhat Aston Martinu co nejvíce a řekl bych, že oba se posunujeme stejným směrem a obvykle se dopracujeme ke stejnému nastavení. Jsme schopni dospět ke stejným závěrům, i když možná jiným způsobem, a podle mě jsou tyto dva odlišné styly dobré pro celý Aston Martin,“ dodal Alonso.

Asi nenajdeme na startovním roštu jezdce, který by měl takovou schopnost jezdit nad možnosti auta jako Fernando. Svým nadáním dokáže překonat problémy monopostu a díky němu to vypadá, že žádné nemá. Myslí si to i Alonso, který však jedním dechem dodává, že to není vždy výhoda.

„Občas dokážu překonat problémy auta a to je někdy dobré, protože mohu vždy a všude vytěžit z monopostu 90 procent potenciálu. Když však chci dosáhnout 100 procent, někdy to nedokážu bez pomoci mého týmového kolegy při hledání speciálních detailů nastavení nebo při problémech s vyvážením. Myslím si tedy, že jeden druhému pomáháme v různých ohledech,“ řekl Alonso.

Související zprávy