logo F1live.cz

Hewlett-Packard se stal novým titulním partnerem Scuderie Ferrari

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík24. 4. 2024

Po ukončení dlouholeté spolupráce se společností Philip Morris (pro zákaz tabákových reklam ji v pozdějších letech reprezentoval Mission Winnow) nemělo Ferrari žádného titulního sponzora. Na rozdíl od Mercedesu, Red Bullu a Aston Martinu tak byl jeho celý název bez jakékoli obchodní značky. To se však od Velké ceny Miami změní, protože tým oznámil uzavření spolupráce s americkou společností Hewlett-Packard.

Firma se vrací do Formule 1 po dlouhých letech. Pamětníci si vzpomenou, že na začátku nového tisíciletí zdobila její loga lakování týmu Williams. Nyní se HP vrací do F1 s týmem Ferrari jako titulní partner stáje, která od Velké ceny Miami bude nést oficiální jméno Scuderia Ferrari HP.

Nejde o úplnou novinku. Několik zpráv již před dneškem naznačovalo, že se tato dohoda uskuteční. A nejen to, podle medializovaných informací má italský tým inkasovat od americké společnosti podobnou částku, jakou dostává Red Bull od firmy Oracle. Logo společnosti se objeví na lakování a týmovém oblečení. Kromě toho se vztahuje i na juniorský a esportový program Ferrari.

„Náš zakladatel nám předal neustálou vůli pokračovat. Z toho pramení naše snaha o inovace na silnicích i na trati, stejně tak náš závazek k udržitelné budoucnosti, od uhlíkové neutrality až po vzdělávání mladé generace,“ řekl se svou obvyklou pompézností prezident Ferrari Benedetto Vigna.

„Ve společnosti HP jsme našli stejné hodnoty, které z ní dělají ideálního partnera. Těšíme se na začátek naší spolupráce stejně tak na společné výzvy a příležitosti,“ dodal Vigna.

Jeho protějšek ze společnosti HP, Enrique Lores, uvedl: „Jelikož technologie, výkonnost a mistrovské zpracování pohánějí budoucnost, spojení společností HP a Ferrari dává přirozený smysl. Obě značky jsou postaveny na bohaté historii, která prošla zkouškou času. Prostřednictvím této jedinečné spolupráce máme také příležitost oslovit nové publikum, podpořit obchodní růst a vytvořit trvalý vliv pro naše společné klienty a komunity. Společně využijeme globální scénu motoristického sportu k urychlení udržitelných inovací.“

HP podpoří Ferrari nejen finančně, ale také technologicky dodávkami počítačů, tiskáren, dalšího hardwaru a konferenčních technologií.